Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris IV Hatchback

Nocturne, ponad rok temu
Silnik 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Yaris IV Hatchback 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW 2020-2024 - Oceń swoje auto
4,21
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Samochód bardzo pewnie i przyjemnie się prowadzi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Za słaby jest akumulator.
4,0
Całokształt
Yaris IV generacji to zwinne i dość wygodne auto miejskie. Samochód znacznie wydoroślał, ale też przytył, zwłaszcza z napędem hybrydowym. Jest to wersja kierowana do spokojnych kierowców, ceniących sobie płynność jazdy i komfort użytkowania. Wnętrze jest dobrze spasowane i przyjemne, choć trochę wąskie. Wersja, którą oceniam, ma wszystkie możliwe opcje wyposażenia i zaskakuje takimi bajerami jak tempomat aktywny, czy podgrzewanie kierownicy. Poza słabym akumulatorem, autko nie ma większych wad i mogę je śmiało polecić, pod warunkiem, że kierowca nie jeździ dynamicznie i nie ma większych wymagań do systemu multimedialnego.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma 3 cylindry i czasem to słychać, zwłaszcza podczas przyspieszania. Nie jest to dźwięk przyjemny, ale też nie jest natarczywy. Hybrydowy napęd dobrze radzi sobie z rozpędzaniem auta. Dodatkowy silnik elektryczny nie ma dużo mocy ale sprawia, że reakcja na gaz jest natychmiastowa. Pomaga to w czasie, gdy silnik spalinowy jest wyłączony i dodamy gazu. Przyspieszenie do setki jest zadowalające - poniżej 10 sekund. Prędkość maksymalna zależy od stopnia naładowania akumulatora. Przy pierwszej próbie potrafi przekroczyć licznikowe 180 km/h, by po chwili z trudem dobić do 170. Na samym prądzie da się podjechać tylko kawałek, w dodatku system bardzo często nie pozwala wyłączyć benzyny, z sobie tylko znanych powodów.
4,0
Skrzynia biegów
Bezstopniowa skrzynia biegów czaruje płynnością podczas spokojnej jazdy, ale w dynamicznym ruchu trochę się ociąga. Przyspieszanie powoduje wycie silnika, do czego trzeba się przyzwyczaić, zwłaszcza w średnio wygłuszonym nadwoziu.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest dość sztywne, a układ kierowniczy całkiem precyzyjny. Na nierównościach autko troszkę podskakuje, ale jest lepiej niż w poprzednich generacjach. Muszę tu dodać, że oceniane auto ma aż 17 calowe felgi, co ma pewien wpływ na komfort resorowania. Wygłuszenie pracy zawieszenia jest ok. Auto prowadzi się pewnie, a hamulce są bardzo dobre. Mała jest średnica zawracania.
4,0
Karoseria
Nie jest to największy samochód w klasie, ale za to bardzo ładny i oryginalny - zwłaszcza w dwukolorowych wersjach z felgami 17 cali. Dostęp do bagażnika jest dobry, a wsiadanie i wysiadanie wygodne. To zasługa wysoko umieszczonych foteli.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma większych problemów z widocznością. Standardowa kamera cofania ma taką sobie jakość, ale szeroki kąt widzenia.
5,0
Ergonomia
Ergonomia jest dobra. Łatwo ustawić pozycję fotela i kierownicy. Toyoty zawsze mają dobre i wygodne tradycyjne przyciski i manetki przy kierownicy. Obsługa systemu multimedialnego też jest łatwa, choć starsze osoby mogą potrzebować trochę czasu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze nagrzewa się szybko, a klimatyzacja działa poprawnie i nie hałasuje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak małe auto jest dobrze. Siedzi się wysoko. Łatwo ustawić poprawną pozycję. Fotele są raczej małe, ale dość wygodne. Brakuje trochę miejsca na szerokość. Z tyłu wygodnie usiądą tylko osoby średniego wzrostu. Bagażnik jest całkiem duży i wystarczy małej rodzinie 2+1. Można go też złożyć i kanapa jest dzielona. Jakość materiałów w środku jest przeciętna - konkurenci bywają bardziej premium.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie to nieco słabszy punkt Yarisa (i w ogóle Toyot). Powyżej setki słychać szumy powietrza, a podczas przyspieszania wycie 3 cylindrowego silnika. Cicho natomiast pracuje zawieszenie. Z wnętrza nie wydobywają się żadne przykre dźwięki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To nowe auto, więc koszty utrzymania ograniczają się do corocznych wizyt w ASO. Spalanie bardzo niskie, poniżej 5 litrów na setkę. Niestety bak paliwa to tylko 35 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Yarisy IV generacji mocno podrożały. To problem wszystkich aut miejskich i wina ciągle to nowych elementów bezpieczeństwa. Proporcja cen do aut kompaktowych się zaciera. Lista opcji wywindowała cenę tego egzemplarza grubo powyżej 90 tys. zł - to dużo. W zamian otrzymujemy legendarną niezawodność i bardzo niskie spalanie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy sprawia autoalarm. Często się włącza bez powodu. Szybko rozładowują się baterie w pilocie, a to bardzo utrudnia uruchomienie samochodu (trzeba pamiętać kod). Poza tym drobiazgi się nie psują. Raz była akcja serwisowa i coś tam poprawiali przy okazji przeglądu w ramach gwarancji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jest tylko jeden problem - ale poważny - za słaby akumulator. Ten samochód ma mnóstwo systemów bezpieczeństwa i komfortu. Pobór prądu jest duży, a producent przewidział zaledwie akumulatorek 35 mAh. Już podczas odbioru auta w salonie system informował o niskim poziomie naładowania, a po dwóch tygodniach postoju akumulator padł. W dodatku akumulator jest głupio schowany pod kanapą i nie ma do niego dostępu. Jedyną opcją było odpalenie auta z kabla.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Yaris IV Hatchback