Przeniesienie napędu
: Bardzo przyjemnie jeździ nam się tym samochodzikiem. I spalanie (4.1l) - jest tym co potrzeba w obecnych czasach kiedy ceny benzyny biją rekordy.
5,0
Całokształt
Wspaniały samochód do miasta. Świetny układ napędowy który powoduje że nie chce się innymi autami do miasta wogóle wjeżdżać. Mam własne większe, wygodniejsze, wypasione autko.... ale wolę żonie Yariskę podkraść :-)
Bardzo nam odpowiada charakterystyka tego napędu, duża moc od niskich obrotów, sprawne nabieranie prędkości i bezszelestne żeglowanie. Spalanie po dystansie 5tyś km, ustabilizowało się na 4.1l / 100km (głównie miasto, trochę podmiejskich tras) - uwazam ten wynik za absolutnie rewelacyjny. Kiedy jadę eko da się zejść poniżej 3.5l/100 ale wtedy zbieramy sobie wielu wrogów wśród innych kierowców. 4.1 to przy normalnej, lekko dynamicznej jeździe.
Mamy go dopiero pół roku, a jesteśmy przekonani że zostanie z nami na długo!
Wrażenia
4,0
Silnik
Ukłąd napędowy jest genialny! Toyota jest królową układów hybrydowych, wszytsko pracuje idealnie. Nie tak cicho jak w lexusach, ale to tylko małe miejscke jeździdełko - jeśli nie masz nieracjonalnie ustawionych wymagań - będziesz zadowolony.
Jedną gwiazdkę odjąłem, bo przy zimnym silniku, i rozgrzewaniu ukłądu nie podoba mi się hałas generowany przez układ napędowy.
5,0
Skrzynia biegów
Miód malina!
Kto sięorientuje ten wie że nie ma tu żadnej skrzyni w tradycyjnym wydaniu. Jest planetarny układ łączący silnik spalinowy i dwa silniki elektryczne.
Wszystko działa fenomenalnie!!!
5,0
Układ jezdny
Mam wersję na kołąch 17'' - co automatycznie spowodowało że zawieszenie mam lekko usztywnione (tak jest - mało o tym Toyota pisze/mówi).
Różnica w przyjemności prowadzenia jest na prawdę duża. Auto skręca i jedzie w łukach jak nie przymierzając Ford lub VW. To już nie jest bujająca się, miękka Toyotka.
Polecam spróbować sobie i wziąć na testy wersję na dużych kołach.
4,0
Karoseria
Jest piękna i za to powinno być nawet 6 gwiazdek.
Jedną odjąłem za to że tylne drzwi mogły by się szerzej otwierać. Ale to bzdurka, jest całkiem OK - byle tam teściowej nie pakować.
Komfort
5,0
Widoczność
małe autko - wszystko dobrze widać
4,0
Ergonomia
Jak to w Toyotach, jest wszystko na miejscu.
Obsługa elektronicznych wyświetlaczy i asystentów jazdy (radarów, utzymania na pasie itp.) jest daleka od doskonałości. Ale wszystko działa elegancko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Poprzednik był większy w środku ale paskudny na zewnątrz. Wolę ładne ale nieco ciaśniejsze autko. Toyota Yaris (szczególnie w wyższej specyfikacji) jest wreszcie samochodem za którym można się obejrzeć na parkingu dla przyjemności spoglądnąć na swoje auto. Poprzednik był całkowicie podporządkowany funkcji i nie miał sobie krzty polotu. Brawa dla Toyoty za odważną decyzję!
5,0
Wyciszenie
to jest miejski samochodzik więc mając to na uwadze 5 gwiazdek się należy. Nawet przy pozamiejskich prędkościach jest na prawdę dobrze.
Szkoda że drzwi nie są troszkę (wogóle) wygłuszone bo dźwięk zamykania trochę irytuje. Poprawimy sobie to we własnym zakresie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na razie wszystko OK (pół roku, 5tyś km)
5,0
Stosunek jakość/cena
Kosztuje dużo - jak chyba wszystkie auta teraz. Jakościowo bez zastrzeżeń więc wysoka ocena.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kuna zjadła mi wygłuszenie maski silnika - ale to nie wina Toyoty.
No i przy odbiorze okazało się że tylna kanapa nie jest dobrze spasowana. Będzie wymieniona na nową.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW
[l/100km]