Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris IV Hatchback

Nocturne, 3 lata temu
Silnik 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Yaris IV Hatchback 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW 2020-2024 - Oceń swoje auto
4,36
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Możliwość doposażenia auta w systemy 5 lat temu dostępne tylko w drogich samochodach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Przeciętne tłumienie większych nierówności.
5,0
Całokształt
Jest to naprawdę udany model. Zaskoczony jestem poziomem możliwego wyposażenia, płynnością napędu, ergonomią i przestronnością. Może nie jest to najlepsze auto dla dynamicznych kierowców, ale świetnie nadaje się do miasta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Hybrydowe połączenie silnika 1.5 z elektrycznym sprawia, że auto bardzo płynnie rusza i bezszelestnie jeździ w miejskich warunkach. Niestety przyspieszaniu towarzyszy jednostajny hałas choć jest tu duża poprawa do poprzedniej wersji. Autko wydaje się być wolniejsze, niż moc sugeruje, ale i tak daje radę. Jestem pod wrażeniem szybkości, z jaką silnik załącza się przy wciśnięciu mocniej gazu.
4,0
Skrzynia biegów
Z jednej strony świetna płynność, niski hałas przy spokojnej jeździe, z drugiej trochę wyje przy dynamicznej. Kickdown chwilę trwa, zwłaszcza gdy jedziemy wolniej, na zgaszonym silniku. Ogólnie dobra reakcja na dodanie gazu. Świetnie się zawraca na 3x, bo skrzynia załącza niemal natychmiast wsteczny i drive.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest sprężyste, przeciętnie komfortowe. Nie wychyla się zbytnio na zakrętach, pozwala na pewną jazdę. Układ kierowniczy bez wyczucia.
5,0
Karoseria
Auto jest dobrze przemyślane, wnętrze obszerne.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak zastrzeżeń. Kamera cofania poprawnej jakości, siedzi się wysoko, maska krótka. Czujniki parkowania są.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Pojedyncze przyciski dodatkowego wyposażenia mogły by być gdzie indziej. Elektrycznie sterowanie foteli nie ma pamięci ustawień. Menu jest troszkę zawiłe, multum ustawień potrafi starszą osobę skonfundować. Co chwilę coś brzęczy i wibruje ;) Wyświetlacz Head Up to świetna sprawa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie mogło by być ciut szybsze, ale klima skuteczna. Obsługa nawiewu łatwa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to największe auto w klasie, ale wystarczająco duże dla rodziny 2+2.
4,0
Wyciszenie
Jak na auto miejskie jest dobrze. Ale to nie jest auto na długie, autostradowe wycieczki. Silnik wyje przy mocnym przyspieszaniu. Za to w mieście jest cichutko. Zawieszenie też spokojnie pracuje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za niski przebieg aby się wypowiadać. ASO Toyoty nie należy do tanich. Jednak bezawaryjność tych samochodów jest bezdyskusyjna.
3,0
Stosunek jakość/cena
Opisuję najdroższą wersję ze wszystkim. Tempomat adaptacyjny radzi sobie całkiem nieźle. To taki gadżet, o którym nie wiesz, że zawsze chciałeś mieć. Multum systemów bezpieczeństwa co chwile przypomina różnymi sposobami o sobie. Najdroższa wersja kosztuje jednak ponad 90 tys zł. To jest baaardzo dużo. W tej cenie jakość materiałów tylko przeciętna. Ale ilość bajerów jest imponująca. Podsumowując - trochę przedobrzyli z cennikami.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za niski przebieg aby się wypowiadać. Nic się nie działo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za niski przebieg aby się wypowiadać.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 Hybrid Dynamic Force 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Yaris IV Hatchback