Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris IV Cross

Adam, 9 miesięcy temu
Silnik 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Yaris IV Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW 2020-2024 - Oceń swoje auto
3,50
12% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Bardzo dobre auto żeby znienawidzić motoryzację. Oprogramowanie jest dziurawe jak ser szwajcarski, np: sygnał ostrzegającego pikania włącza się przy każdej możliwej okazji np. zamykasz samochód to czasem za tobą piknie bez przyczyny, wsiądziesz po myciu w myjni automatycznej to włącza pikanie żeby powiadomić, że kluczyki znowu znalazły się w aucie. Asystent głosowy najlepiej radzi sobie z wypowiadaniem frazy o nie zrozumieniu polecenia. Asystent parkowania potrafi tylko wyświetlać komunikat o braku wystarczającej ilości miejsca do automatycznego zaparkowania bądź wyjazdu z miejsca, mimo, że miejsca jest tak normalnie. Rozpoznawanie znaków drogowych i dostosowywanie do nich limitu prędkości działa tylko na automatycznym tempomacie, na limiterze opcja nie jest dostępna. Nawiew automatycznie przełącza się w obieg otwarty gdy temperatura spadnie poniżej 5 stopni dzięki czemu stojąc w korku można nawdychać się spalin. Klimatyzacja w zimie przy obiegu wewnętrznym kiepsko sobie radzi, szyby parują. Spalanie przy minusowych temperaturach nie należy do najniższych, osiągnąłem 9l/100 km jeżdżąc po dużym mieście z pracy, 4 z przodu jest osiągalne raczej przy podmiejskich trasach. Przy śliskiej nawierzchni ogranicza moc na koła i nie pomaga wciskanie pedału gazu do końca, przez co raz chcąc włączyć się szybko do ruchu wyjechałem na ulicę, a auto pozwalało mi się toczyć max 5km/h przez około 2 sekundy dzięki czemu zajechałem drogę jadącym samochodom. Przy toczeniu się w korku i rozpięciu pasa aby ściągnąć kurtkę zaciąga hamulec ręczny i jazda jest zablokowana aż do momentu wrzucenia skrzyni w położenie P. Wiele razy zawiesiło mi się oprogramowanie z podłączonym Iphonem i pomagało tylko ponowne uruchomienie auta.
Wrażenia
2,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 Hybrid 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Yaris IV Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
4,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Yaris IV Cross