Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris IV Cross

Misiek, ponad rok temu
Silnik 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Yaris IV Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW 2020-2024 - Oceń swoje auto
4,79
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Napęd hybrydowy jest świetny, płynny i oszczędny
Zawieszenie : Nie spodziewałem się fajerwerków, ale duże zaskoczenie in "+". Przyjemność z podróżowania
Inne : Wyposażenie standardowe jest bogate, a elementy wykończeniowe dobrej jakości. Solidne autko
5,0
Całokształt
Szczerze, to samochód o najlepszym stosunku ceny do jakości jaki posiadałem. Początkowo nosiłem się z zamiarem nabycia klasycznego Yarisa, również z napędem hybrydowym, ale za niewiele większą dopłatą (vs Yaris) otrzymujemy znacznie wygodniejszy, większy i po prostu lepszy samochód. Zdecydowałem się na Hybrydę Comfort + Tech, rekomenduję tą konfigurację. Spędzam blisko 75% czasu w trybie elektrycznym, co przekłada się na oszczędności. Potrzebowałem uniwersalnego, ekonomicznego auta do miasta, ale i do wypadów pod miasto. Yaris Cross okazał się strzałem w dziesiątkę, oprócz wszytskich walorów jest ładnym stylistycznie samochodem. Dodatkowo warunkiem do miasta była automatyczna skrzynia biegów, e-CVT ma tendencję do utrzymywania wysokich obrotów podczas przyśpieszania, ale w mieście jest to zupełnie nieodczuwalne. Spalanie średnie od wyjazdu z salonu do października plasowało się poniżej 4l/100km, obecnie około 4,5l/100km z racji niższych temperatur. Również wyposażenie zaskakuje pozytywnie. Bezprzewodowe CarPlay i Android Auto działają płynnie, szereg systemów bezpieczeństwa dba o kierowcę i pasażerów a jakość wykończenia jest wysoka. Yaris Cross ma wiele cech wspólnych z mniejszym bratem, ale cechuje go przede wszystkim bardzo wygodne wsiadanie i wysiadanie dzięki nadwoziu typu SUV/Crossover i większy prześwit, który przydaje się przy pokonywaniu krawężników. Z tyłu miejsca jest wystarczająco, a bagażnik jest wyjątkowo pojemny. Generalnie polecam całokształt, jako bardzo przyjemny, uniwersalny samochodzik. Jest w nim kilka miejsc do poprawy, ale są to drobnostki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to wolnossąca, długowieczna jednostka benzynowa o pojemności 1,5 i mocy 92km. Nie jest to pożeracz autostrad, ale w mieście spisuje się dobrzei ma niewielki apetyt na paliwo. Prosta i niewysilona konstrukcja daje nadzieję na długą, bezproblemową eksploatację. Daję 4 gwiazdki, bo dźwięk na zimnym silniku jest uciążliwy- po osiągnięciu temperatury pracuje bardzo kulturalnie, nie wibruje.
5,0
Skrzynia biegów
Jestem spokojnym kierowcą, dlatego nie przeszkadza mi specyfika działania e-CVT. Skrzynia jest prosta w budowie, trwała, bardzo płynnie przekazuje moment obrotowy bez jakiegokolwiek opóźnienia. W mieście i do płynnej jazdy po drogach szybkiego ruchu sprawdza się bardzo dobrze
5,0
Układ jezdny
Dobre tłumienie nierówności, zawieszenie raczej nastawione miękko, co pozytywnie wpływa na komfort jazdy. Auto w zakrętach nie buja się ponad przeciętną, dobre połączenie kierowcy z tym co się dzieje z autem.
5,0
Karoseria
Podobają mi się przetłoczenia, któe uatrakcyjniają całokształt. Auto dobrze spasowane na zewnątrz. Bez uwag. Blachę od spodu zabezpieczyłem dodatkowym zabezpieczeniem antykorozyjnym, także nie spodziewam się problemów również w przyszłości.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra pozycja za kierownicą daje możliwość dobrego wyczucia rozmiarów autka. Zarówno do przodu, jak i do tyłu nie mam uwag. Lusterka także obejmują swoim zakresem szeroki obszar za pojazdem. Dobrym rozwiązaniem jest standardowa od wersji Comfort kamera cofania, która poprawia bezpieczeństwo podczas manewrów.
5,0
Ergonomia
Każdy, kto miał przyjemność testowania modeli niemieckiego koncernu na V wie, jak uciążliwe jest sterowanie wszytskim za pomocą dotykowych przełączników/ekranów. To co najważniejsze - klimatyzacja, głośność, ręczny, tryby jazdy pozostało z dedykowanymi przyciskami, które są bardzo intuicyjne. Tak trzymać. Jeśli chodzi o system rozrywki działa bardzo dobrze i szybko - Toyota zrobiła postęp. Klasycznie jak to w Toyotach konfiguracja systemów wspomagania jest na tablicy zegarów, który też okazał się być bardzo czytelny w wersji Comfort+Tech. Jakość materiałów w średniej dla segmentu, ale co warto odnotowania nic nie skrzypi, spasowanie jest bardzo dobre. Szkoda, że na cały samochód jest jedno gniazdko USB, oraz że z tyłu jest ciemno przez brak lampki w II. rzędzie, ale nie zmienia to znacząco oceny ergonomii jako bardzo dobrej (może bardzo dobry z minusem)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód chłodzi się mimo braku nawieów z tyłu bardzo szybko (testowane na własnej skórze). Klimatyzacja automatyczna działa bez zarzutu. Zimą na krótszych dystansach auto częściej włącza silnik spalinowy, sytuację poprawiają też podgrzewane siedziska z przodu. Generalnie bardzo w porządku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto obszerne zarówno z przodu, jak i z tyłu. Przestrzeń na nogi jest więcej niż wystarczająca a fotele są wygodne i dobrze podpierają uda. Drzwi z tyłu mogłyby się otwierać szerzej, ale jeśli chodzi o miejsce w kabinie to jest dobrze. Bagażnik także pozytywnie zaskakuje. Dałbym tu dobry z plusem, bo więksi pasażerowie podczas wsiadania do tyłu muszą się lekko nagimnastykować.
4,0
Wyciszenie
Zabieram gwiazdkę, bo tu ewidentnie mogłoby być lepiej. Na prądzie w mieście panuje błoga cisza, podczas gwałtownego rozpędzania hałas jest do odnotowania, ale w zasadzie tylko przez chwilę. Na trasie może to przeszkadzać, ale nikt nie broni wyciszyć we własnym zakresie. Jest ok, ale Crossa nie zachwyca pod tym względem
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie doświadczyłem żadnych ponadpodstawowych kosztów. Koszt serwisu można obniżyć programem Toyota MORE, ubezpieczenie przystępne (jak na pojemność 1.5), generalnie bardzo dobrze. Wręcz niektóre koszty mnie zaskoczyły - samochód spala mniej niż podaje producent. Takie rozczarowania to rozumiem :) Bak ma wprawdzie tylko 36 litrów, ale po mieście robi się bez wysiłku ok 800km. Na trasie niecałe 700.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak wspomniałem na początku bardzo mocny punkt tego samochodu. Nie ma na rynku drugiego takiego samochodu z bardzo dobrym napędem hybrydowym który oferowałby tyle w tej cenie. Jakość materiałów odpowiada cenie, są dobrze spasowane, samochód ładny, bezawaryjny i oszczędny. Dla mnie bardzo dobry produkt za tą cenę. Bogate wyposażenie w standardzie, nawet takiego, którego do tej pory wydawało mi się, że nie potrzebuję.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie doświadczyłem żadnej usterki i mam nadzieję, że tak długo pozostanie. System multimediów działa płynnie, nie wyskakują żadne komunikaty,
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Toyota to synonim niezawodności, sprawdzona technologia, specjalista w kwesti hybryd. Silnik benzynowy jest niewysilony, nie ma turbo, skrzyń dwusprzęgłowych, alternatora, dwumas itd. To auto na lata, i z takim zamiarem go też nabyłem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 Hybrid 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
3,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
4,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Yaris IV Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
4,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Yaris IV Cross