Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris IV Cross

Tomasz86, 2 lata temu
Silnik 1.5 Hybrid 116KM 85kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Yaris IV Cross 1.5 Hybrid 116KM 85kW 2020-2024 - Oceń swoje auto
4,79
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Hybryda jest świetna. Pali w mieście poniżej 4 litrów na 100 km, płynnie oddaje moc i jest niezawodna.
Zawieszenie : Bardzo dobrze wyważone, nie jest twarde i nie jest za bardzo miękkie. Z pewnością to zasługa opon w wersji Comfort o dużym profilu.
5,0
Całokształt
Bardzo przyzwoity samochód za rozsądne pieniądze, dający poczucie bezpieczeństwa, wysoki komfort jazdy, niewiarygodną wręcz w mieście oszczędność paliwa i atrakcyjny wygląd. Niezle multimedia w wersji Comfort+Tech, spasowanie elementów także na plus. Samochód spełnia moje oczekiwania, w wielu kwestiach je znacząco przewyższając. Yaris Cross jest bardzo dobrym wyborem, dla kogoś szukającego auta kompaktowego i pełnej hybrydy, ale nie chcącego nudnego hatchbacka trudno o lepszą propozycję.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeśli chodzi o napęd hybrydowy to rewelacja, bardzo oszczędny, cichy i niezawodny. To jednostka wolnossąca, 3-cylindrowa benzyna 1.5 z polskiej fabryki. Razem z silnikiem elektrycznym tworzą naprawdę zgrany i udany duet. Na zimnym rzeczywiście ją trochę słychać, ale jest to przyjemniejszy odgłos niż konkurencyjnych jednostek 3 cylindrowych z grupy VAG. Po rozgrzaniu bardzo kulturalnie pracuje jak na swoją pojemność i liczbę garów :) Jednocześnie do jazdy miejskiej j podmiejskiej nie brakuje jednostce mocy, na autostradzie można liczyć na wsparcie silnika elektrycznego przy wyprzedzaniu.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jestem fanem wyjących skrzyń bezstopniowych, ale tu muszę przyznać, że Toyota poczyniła postępy i wycie nie jest tak uciążliwe- w dużej mierze zależy to od naszego stylu jazdy, a hybrydy nie kupuje się by jeździć głównie po autostradach. Jest ok
5,0
Układ jezdny
Pozytywne zaskoczenie, wersja z napędem na przód ma z tyłu belkę, ale mimo to bardzo dobrze wybiera nierówności, auto jest stabilne przy wyższych prędkościach, nie ma tendencji do nadmiernego bujania na zakrętach. Bliżej mu do auta francuskiego niż do twardej niemieckiej konkurencji. Opony w wersji Comfort są wręcz jak balony 205/65 R16 - doskonały wybór do miasta i pokonywania nierówności i krawężników.
4,0
Karoseria
Auto wygląda elegancko i masywnie. Auto mogłoby być lepiej wyciszone, natomiast nie zgodzę się z tym ze przy prędkości 120 trzeba krzyczeć do pasażerów podróżujących z tyłu. Blacha jest jak w typowym aucie japońskim, to znaczy w porządku ale bez szału. Można pomyśleć nad profilaktycznym zabezpieczeniem podwozia.
Komfort
5,0
Widoczność
Kolejne miłe zaskoczenie. Widoczność bardzo dobra, dobrze widać maskę, lusterka są bardzo duże jak na ten segment, kamera cofania w standardzie od wersji Comfort ułatwia manewry. Duży zakres regulacji siedziska na wysokość.
5,0
Ergonomia
Cieszy, że Toyota zdecydowała się pozostawić fizyczne przyciski do głośności, klimatyzacji i innych codziennie używanych funkcji. Nie ma nic bardziej irytującego w nowych samochodach niż przekombinowana obsługa. Jednocześnie łatwy dostęp bez kabli do telefonu, przy pomocy Android Auto i Apple CarPlay. Dla mnie rozplanowanie i sterowanie bez zarzutu. Spasowanie elementów bardzo dobre, mimo, że może nie wyglądają zjawiskowo, to są solidne i dają poczucie samochodu na lata.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kolejne już miłe zaskoczenie. Mimo, że nie ma nawiewów z tylu to rozmieszczenie nawiewów z przodu zapewnia bardzo dobre chłodzenie latem w całej kabinie. Na testy ogrzewania z racji pory roku przyjdzie mi trochę poczekać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To niesamowite jak na bazie zwykłego Yarisa udało się wygospodarować tyle miejsca we wnętrzu i w bagażniku. Przestrzeni jest aż nadto dla rodziny 2+2 do pojednania na weekend na działkę, a tego się oczekuje od takich pojazdów. Dla mnie bez uwag.
4,0
Wyciszenie
Tu jest małe pole do poprawy, ale nie ma tak jak niektórzy twierdzą tragedii. Cisza jaka panuje podczas jazdy elektrycznej jest bloga a to najważniejsze :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno się do czegoś przyczepić bo auto jest nowe i podobno bezawaryjne. Ubezpieczenie w średniej dla segmentu, oby nie było żadnych niespodzianek - tego oczekuje wybierając Toyotę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dla mnie rewelacja. Bardzo dobry samochód, na chwile obecna (lato 2022) najtańsza pełna hybryda w swoim segmencie B-SUV. Płynność napędu hybrydowego zachwyca. Bezprzewodowe AA i AC są miłym dodatkiem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic do tej pory i tak trzymać
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic do tej pory i tak trzymać

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 Hybrid 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
3,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Yaris IV Cross