Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris III Hatchback 5d

Jakubos, 11 lat temu
Silnik 1.4 D-4D DPF 90KM 66kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Yaris III Hatchback 5d 1.4 D-4D DPF 90KM 66kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
3,31
17% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jest elastyczny i ekonomiczny... o ile działa
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Nieprzyjemne działanie skrzyni - koledze z firmy zepsuła się całkowicie
3,0
Całokształt
Gdyby nie awaria silnika, kosmiczna naprawa i nieprzyjemnie działająca skrzynia (sic!) byłoby to dobre auto. Nie wiem jak w długim okresie użytkowania się sprawdzi. Na razie po naprawie jest ok.
Wrażenia
1,0
Silnik
Poza jego dobrymi parametrami - zwinny elastyczni i ekonomiczny - na ocenę miał wpływ poważenj awarii zasilania silnika. Przy przebiegu ok.2900km w trakcie jazdy nagle stracił moc i zgasł. Próby odpalenia nie pomogły. DOpiero po dłuższym postoju można było odpalić. Przy próbie przyspieszania znowu gasł. Ponoć padł jakiś czujnik ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej ale naprawa kosztowała 24.000PLN (nie wiem, czy uznano reklamację gwarancyjną ponieważ właścicielem jest Lease Plan a moje auto jest służbowe.
3,0
Skrzynia biegów
Ponoć montują je w Wałbrzychu... Nie wiem czy ma to wpływ. Obiektywnie oceniając działanie skrzyni jestem średnio zadowolony. Zadowolony jestem, że działa, niezadowolony jestem ze względu na nieprecyzyjne przełączanie biegów. Nieprzyjemne trzeszczenie wyczuwane w dłoni i lekki opór przy poszczególnych biegach. Kolega dostał takie samo auto (nowe) i jemu nie działał szósty bieg - skrzynia poszła do wymiany... W nowym aucie.
4,0
Układ jezdny
Szersze opony, dobry rozstaw osi i kół. Jeździ się przyjemnie.
Komfort
3,0
Widoczność
Kiepsko na boko ale to 5D - krótkie drzwi i szeroki środkowy słupek.
3,0
Ergonomia
Na plus normalne zegary i poprawienie lokalizacji przycisku komputera pokładowego (chociaż nadal jego miejsce jest do duszy - przy zegarach za kierownicą ) Nowe radio nie jest tak wygodne w obsłudze jak poprzednie. Na plus złącze USB i sterowanie z kierownicy. Na minus umiejscowienie USB w schowku i to W JEDYNYM schowku. W porównaniu z poprzednim modelem jest dramatycznie - jeśli wykorzystywało się miejsce w schowkach w poprzednim modelu tutaj nie zmieści się nawet połowy tych rzeczy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa sprawnie. Nic się nie zepsuło :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok z przodu i z tyłu. Jeździ się wygodnie w 4 osoby.
4,0
Wyciszenie
Diesel jest słyszalny ale cichy. Nie ma potrzeby kręcić silnika na wysokie obroty
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie miasto/trsaa 4,5l przy normalnej jeździe czyli dynamicznym przyspieszaniu i prędkościach poza miastem ~100km/h
4,0
Stosunek jakość/cena
Autko jest dobrze wykonane, materiały użyte do wykończenia dobrej jakości... Model jest stosunkowo drogi w zakupie jako nowy - zobaczymy jakie ceny będą na rynku wtórnym.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam go od miesiąca więc za dużo nie powiem.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wspomniana na początku awaria silnika.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D DPF 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Yaris III Hatchback 5d