Karoseria
: Słaba jakość blachy i fabrycznego zabespieczenia antykorozyjnego.
3,0
Całokształt
Mimo małego przebiegu pojawiły się szumy koło.drzwi podczas jazdy ponad 60km/h, stacyjka się przycina, silnik pracuje głośno jak przy 3 cylindrach, podwozie rdzewieje, a na tylnej klapie pojawiły się purchle. Średnie spalanie ponad 2 litry więcej niż książkowe i to latem, a 11 sekund do 100 - ki można między bajki wsadzić. Dodam że jestem pierwszym właścicielem, a auto jest regularni e serwisowane. To już nie ta sama toyota co kiedyś.
Wrażenia
3,0
Silnik
Głośny i niestety nie da się ruszyć z miejsca na niskich obrotach, bo gaśnie. Na dodatek podczas zmiany biegów komputer podbija obroty silnika, lub nie są one odpowiednio szybko wytracane przez co dochodzi do szarpnięć po zmianie biegu na wyższy.
3,0
Skrzynia biegów
Mały dystans pomiędzy biegami 1, 3 i 5 przez co często dochodzi do np. włożenia biegu numer 3 zamiast 1. Biegi wchodzą raczej twardo i mało płynnie.
3,0
Układ jezdny
Ogólnie yaris prowadzi się dobrze, ale wchodząc w zakrę trochę szybciej dochodzi do bujnięć i ma się wrażenie, że pojazd nie trzyma się drogi przez co dochodzi do takiej sytuacji, że musi się jechać po większym łuku.
3,0
Karoseria
Rdzewieje i pojawiają się dosyć szybko purchle, oraz doszło do odklejenia pasków gumowych na dachu koło relingów.
Komfort
3,0
Widoczność
Lusterka nie odzwierciedlają faktycznej odległości, a wysoko ustawiona tylna szyba nie daje możliwości ocenienia dystansu z tyłu pojazdu.
4,0
Ergonomia
Siedzenia są OK, chociaż na tylnej kanapie nie ma miejsca dla trzech dorosłych osób. Jest też plus za brak kanału na środku podłogi za przednimi fotelami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj raczej wszystko działa dobrze, chociaż w nastawie nawiewu brak opcji pomiędzy nawiewem na szyby a bezpośrednio na kabinę. Jest to uciążliwe tylko zimą, bo najważniejsza jest widoczność, ale kierowca też by się chciał równocześnie ogrzać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogólnie nie jest źle, ale chcąc widzieć całe zegary (np. pozostały dystans), musimy trochę opuścić kierownicę i mimo że jest asymetryczna w dolnej części, to i tak jest problem ze swobodnym zajęciem miejsca za kierownicą.
3,0
Wyciszenie
Szumi koło uszczelek drzwi i słychać głośną pracę silnika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Standardowa wizyta w serwisie przy przebiegu 50 tyś km wyniosła ponad 2000zł. Więc nie jest to tanio.
3,0
Stosunek jakość/cena
Przy tej cenie oczekiwania miałem dużo wyższe. Moim zdanie wszystko przereklamowane.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Często palące się żarówki w podświetleniu wskaźników, których niestety nie można samodzielnie wymienić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory, padł tylko akumulator i chłodnica, więc nie jest źle.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
[l/100km]