Przeniesienie napędu
: Skrzynia, którą wyżej opisałem. Chociaż działa bez naprawy ale czas do niej zajrzeć.
5,0
Całokształt
Proszę czytać niżej :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik z dość dużym przebiegiem - i to z LPG od początku. Od początku na nauce jazdy. Oleju nie bierze (cały czas na 5w30 Motula). Co do mocy - myślę, że na tą klasę okey jednak brakuje mi tutaj tego czegoś - elastyczność miejscami słaba - na dk94 w stronę Krakowa trzeba go mocno kręcić by jechać żwawo jak wszyscy. Zresztą z drugiej strony - mały moment obrotowy i niska pojemność więc nie można się spodziewać cudów i wymagać elastyczności V6. Jeśli chodzi o niezawodność - łańcuch rozrządu bezobsługowy. Wymieniłem dwa razy świece no i płyny regularnie. Więcej nie robiłem. Wg mnie w tej klasie bardzo dobry.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia beznadziejna. 5-tka w 1.0 o wiele lepsza. Skrzynia nie wybacza błędów kursantów - biegi wchodzą kiepsko, "haczą", skrzynia strasznie ciasno spasowana. Często zawieszająca się jedynka oraz wsteczny...nie raz trzeba drugi raz wysprzęglać by móc je wrzucić.
4,0
Układ jezdny
Tutaj wszystko okey - nie mam zastrzeżeń
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra jednak jest małe "ale". Słupek A za gruby - niejednokrotnie przeszkadza i zasłania drogę. Może dochodzić do niebezpiecznych sytuacji. Tylna wycieraczka za krótka - przeciera zbyt małą powierzchnię szyby
4,0
Ergonomia
Brakuje schowków. W Yarisie poprzedniej generacji o wiele lepiej z tym było. W tylnych drzwiach brak kieszeni. Natomiast jest jedna w fotelu pasażera.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja póki co niedotykana - działa. Natomiast piwa nią nie schłodzimy :-) Często należy wymieniać filtr kabinowy - wymieniam co 2 miesiąc. Słaba wydajność - w upalne dni musi chodzić na 2 biegu w aucie, które jeździ non stop. Ogrzewanie słabe - długo się nagrzewa. W starej astrze o wiele lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę bardzo dobrze. Z przodu miejsca dużo. Regulacja fotela w 2 płaszczyznach, kierownica również. Brakuje trochę wyprofilowania siedziska na odcinek lędźwiowy. Po paru godzinach bolą plecy.
4,0
Wyciszenie
Nie ma źle przy niższych prędkościach. Natomiast przy większych szum znaczny. Powyżej 120 km/h jest po prostu za głośno. Trochę zaczynają plastiki trzeszczeć
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto praktycznie bezawaryjne a kursanci mu nie żałują. Zawieszenie niedotykane chociaż powoli jakieś luzy powstają (sprawdzałem). Póki co padł rozrusznik, sprzęgło 2 razy (kursanci potrafią :) ), robiłem hamulce z przodu (tył niedotykany od nowości a dalej jest czym hamować! ), regulację gazu - 3 razy, przegub przód i to tyle w zasadzie. Oceńcie sami.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód drogi w zakupie ale odwdzięcza się bezawaryjnością. Myślę, że mało która marka zniesie tak dobrze jak Toyota kursantów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Denerwują przepalające się żarówki. W zasadzie drobne się nie zdarzają.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
[l/100km]