Krótki, zwinny i obszerny w środku. Pasażerowie z tyłu też nie będą narzekać. Jedynie > 180 cm głowa dotyka podsufitki. 9 poduszek, kompletny, kapitalny system audio w ramach toyota touch, świetna współpraca z telefonem komórkowym, świetna kamera cofania, kontrola trakcji i stabilizacji toru, wygodne fotele z dobrym trzymaniem bocznym
Wrażenia
5,0
Silnik
Ciągnie już od 1250 obr/min przy niższych biegach, ale wtedy trzeba łagodnie obchodzić się z gazem.
Dość żwawy przy mocniejszym gazie.
5,0
Skrzynia biegów
duży plus za 6. bieg, co się przekłada na ciszę przy prędkościach na trasie - 100km/h 2500 obr./min, 120 km/h 3000 obr/min. Przy ecodriving\'u przydatny podpowiadacz zmiany biegów - trójka przy 30, czwórka przy 42, piątka przy 55, szóstka przy 70 km/h. Rozpoznaje styl jazdy, przy energicznym operowaniu gazem sugeruje znacznie późniejsze zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
dosyć bezpośredni, dobrze trzyma w zakrętach
Komfort
5,0
Widoczność
do przodu b. dobrze, na boki szeroki środkowy słupek, do tyłu rewelacyjna kamera cofania
4,0
Ergonomia
Bez zarzutu. Sporo funkcji dostępnych z kierownicy, wszystkie pozostałe w zasięgu wzroku i nie wymagają odrywania pleców od oparcia. Na minus brak zamykanych schowków.
Środkowy tylny pas wymaga przyzwyczajenia. Brak tunelu z tyłu mimo tradycyjnego hamulca ręcznego
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Proporcjonalnie do wielkości silnika i kabiny. Temperaturę w górę i w dół łapie po 2 do 4 km w zależności od temperatury otoczenia
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To chyba największy plus. Mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych kabina jest duża, nie mniejsza niż w E12, która jest o 30 cm dłuższa. Wynika to z faktu, ze Yaris ma o te około 30 cm krótszą maskę. Bagażnik raptem o 10l mniejszy niż w E12
4,0
Wyciszenie
Tu jest mocna czwórka
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zbyt mało km. Na krótkiej mieszanej trasie spalanie 5,5 l/100km. Ceny przeglądów w ASO wysokie, ale napraw nie przewiduję
4,0
Stosunek jakość/cena
Mam wersję sol i jak dla mnie jest to wyposażenie kompletne. Wszystko powyżej to w tej klasie niepotrzebny gadżet i więcej szans na usterki. Ale samochód tani nie jest.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
za firmę daję na wyrost
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
[l/100km]