Silnik
: Decydując o zakupie Yaris III, najważniejszy był dla mnie silnik. I tu się nie rozczarowałam. Czy można zakochać się w silniku? Można. Mam nadzieję, że to uczucie zostanie odwzajemnione.
4,0
Całokształt
Wnętrze samochodu, biorąc funkcjonalność, oceniam na 4 (w skali 1-4). Wykończenie - materiały HM.. (plastiki zbyt miękkie, pozostają rysy), kolorystyka i faktura tapicerki niezbyt udana i tu plus dla Yaris II. Sylwetka zewnętrzna może budzić kontrowersje I tak jest u mnie. Yaris II był dla mnie samochodem z charakterem. Yaris III przypomina mi z przodu ... sama nie wiem co.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jestem mile zaskoczona. Niezłe przyśpieszenie, stosunkowo cicha praca, w porównaniu z wersją Yaris II. Otwarcie maski i... Jezu, dla tego widoku warto było. Silnik jest piękny! Dawno się tak nie zachwycałam.
4,0
Skrzynia biegów
Zmiana biegów, jak dla mnie mniej płynna, niż w moim poprzednim Renault Megane. Być może kwestia przyzwyczajenia. Jednak trudno się pomylić w zmianach biegów:) Dodatkowa sygnalizacja na panelu stacyjki, kiedy zmienić bieg, jest świetną wskazówką dla laików.
5,0
Układ jezdny
Samochód świetnie trzyma się nawierzchni, nawet na zakrętach. PS. No i przeżyliśmy zimę. Autko zachowywało się rewelacyjnie.
Komfort
4,0
Widoczność
I tu jestem rozczarowana. Słaba widoczność z tyłu. Tylna szyba często zachlapana, wycieraczka o zbyt małym promieniu, co sprawia, że widać tylko niewielką czystą przestrzeń. Ale od czego lusterka boczne? da się przeżyć. Jednak dla mnie, to słaby punkt Yaris III. Z pewnością latem ten problem zniknie. Za to niebywałym plusem są przednie światła. Droga i pobocza oświetlone fantastycznie, nawet wieczorem jadąc lasem, rzadko włączam długie światła. I jeszcze jeden plusik, za migacze w bocznych lusterkach.
4,0
Ergonomia
Nic dodać, nic ująć. Wielki plus. Wnętrze przestronne, króluje prostota i skromność. I to mi odpowiada. Fotel kierowcy świetnie wyprofilowany, jazda jest przyjemnością. Deska rozdzielcza sprawia wrażenie masywnej, dającej poczucie bezpieczeństwa. Kierownica wielofunkcyjna wykończona świetnym materiałem a umieszczone przyciski ułatwiają "zabawę" z mediami. Minusem - brak dodatkowych schowków, co było plusem w wersji II Yaris.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W niskich temperaturach, samochód naprawdę szybko nagrzewa się do żądanej temperatury. Jest ciepło i przyjemnie:)Klimatyzacja manualna sprawdza się doskonale.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu duża przestrzeń, zarówno dla kierowcy i pasażera. Z tyłu, osoby o wysokim wzroście radzą sobie przy gabarytach tego samochodu, jednak rewelacji spodziewać się nie można. W końcu to nie limuzyna.
5,0
Wyciszenie
Samochód o wiele bardziej wyciszony, niż wersja II. Nie słychać tradycyjnego wycia silnika przy dużych osiągach. To zasługa VI biegu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To był jeden z powodów, dla którego wybrałam Toyotę Yaris. Samochód ekonomiczny, spalanie naturalnie zależy od stylu jazdy. Osobiście nie "żyłuję" na maksa, płynna zmiana biegów i jest OK.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cóż,trudno było wyłożyć ponad 50 tys. za powiedzmy, małe autko. Ale małe, to ono nie jest. Była to przemyślana decyzja, konkurencja odpadła, biorąc pod uwagę całokształt. Samochód kupiłam na kilka lat i jak na razie nie żałuję. Fajne rzeczy kosztują. Rekompensatą były dodatkowe gratisy otrzymane w salonie Toyoty i to nie małe."Klient wyszedł z salonu bardzo zadowolony".
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie, że jestem kobietą, ale za mało podręcznych schowków. Pozostaje tylko boczna kieszeń w drzwiach, schowek w desce rozdzielczej i malutki (niezbyt udany) przy drążku zmiany biegów (fachowe określenie pewnie jest inne, ale nie muszę się na wszystkim znać), z którego większość drobiazgów wylatuje przy ostrym hamowaniu. Brrrr....
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory - nic się nie dzieje:) Oby tak dalej.Czyżby udany, niezawodny egzemplarz? Jestem po pierwszym przeglądzie. Wszystko widziałam na własne oczy. Autko jest cacy.Oby tak dalej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
[l/100km]