Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris III Hatchback 5d

Łukasz_78, 1 miesiąc temu
Silnik 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 209 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Toyota Yaris III Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
3,21
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Dobrze się prowadzi. Świetny system kontroli trakcji.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Po 100 tyś. nie tyle spala, co żre olej.
3,0
Całokształt
Poza silnikiem nic się nie zepsuło. Jeszcze przed przekroczeniem 100 tyś. km silnik zaczął stopniowo brać olej, ostatecznie przebijając 1l na 1000 km. Konieczny był remont. Wybór w tym roczniku modelowym był między silnikiem 1.33, który zdycha od nagaru, albo 1.0 - trzęsącym na wolnych obrotach całym autem z tendencją do pożerania oleju... Wspaniała alternatywa! Auto kupiłem 3-letnie z przebiegiem ok. 60 tyś, olej zmieniałem regularnie co 10 tyś. Po naprawie silnika uznaliśmy, że nie ma sensu auta sprzedawać i w ten sposób służy nam nadal.
Wrażenia
1,0
Silnik
Nie tyle niska, co bardzo niska kultura pracy. Na wolnych obrotach wibracje przechodzą do wnętrza samochodu. Podczas jazdy wibracje ustają. Spalanie oleju. Relatywnie niskie zużycie paliwa. Za co ta jednostka otrzymywała nagrody???
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia, precyzyjna. Czasami niewielkie kłopoty z wrzucaniem wstecznego.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo dobrze. Zawsze jak na sznurku. Bdb system kontroli trakcji.
3,0
Karoseria
Powłoka lakierowa ujdzie. Niestety pojawiła się korozja na elementach układu zawieszenia. Osłony hamulców przednich to jakieś rdzewiejące blaszki.
Komfort
4,0
Widoczność
Na tle dzisiejszych trendów widoczność jest dobra, choć kamera cofania znacząco ułatwia życie.
4,0
Ergonomia
Jakość materiałów od przeciętnej do marnej, ale wszystko jest przemyślane i wygodne w użytkowaniu. Proste przemyślane manetki i pokrętła. No może poza gniazdkiem USB ukrytym w schowku...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja nieco obciąża silnik, ale jest efektywna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze bardzo przestronne, również dla pasażerów z tyłu. Pozycja za kierownicą wygodna.
1,0
Wyciszenie
Dramat, właściwie wyciszenie nie istnieje. Wystarczy posłuchać zamykania drzwi - jak w żuku. Powyżej 100 km/h nie słychać własnych myśli.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niewiele się psuje, ale jak już coś, to silnik...
3,0
Stosunek jakość/cena
Fatalny silnik nie uzasadnia wyższej ceny samochodu względem konkurencji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wytrzymałe amortyzatory. Samochód nie zawiódł, nawet wtedy, gdy oprócz 6l /100 km benzyny palił litr oleju na 1000 km ;-)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Spalanie oleju przez tą 3-cylindrową kosiarkę i kosztowny remont prowadzą do wniosku, że jakość toyoty to tylko legenda.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 VVT-i 69KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Yaris III Hatchback 5d