O ile jakość jak zwykle bez zarzutu, to auto zdecydowanie gorsze od Yaris I jeśli chodzi o projekt. Wkurza mnie wiele dodanych nowych elementów. Np. nie można mieć otwartych drzwi i włożonego kluczyka do stacyjki, bo piszczy. Niezapięte pasy - piszczy. Standardowo pojazd jest sprzedawany bez koła zapasowego (jest wyposażeniem dodatkowym. W porządku, ale bez koła zapasowego, po włożeniu ciężkiego bagażu do bagażnika cienka mata zapada się do środka i łamie. Trzeba to przerobić we własnym zakresie. Mimo wielu drobnych mankamentów i zacofania w stosunku do Yaris I auto jest nadal godne polecenia.
Wrażenia
2,0
Silnik
Yaris III jest o 200kg cięższa od Yaris I, a napędzana tym samym silnikiem. O ile w Yaris I była to dobra opcja dla oszczędnych, to w tym wypadku jest to zdecydowania za mało. Efekt jest taki, że spalanie silnie zależy od warunków: przy dużej prędkości pali duuużo więcej, niż Yaris I. Można powiedzieć, że spalanie w Yaris III bardzo zależy od prędkości: od 3.9 l/100 przy jeździe 70-80 km/h nawet do 7.5 litrów przy 150 km/h na autostradzie. W przeciwieństwie do Yaris I nie pojedzie więcej, niż 155 km/h, podcas, gdy tamten bez problemu pojechał 175 po płaskim. Te niedogodności producent próbował zatuszować stosując niskoprofilowe opony, ale to znów odbiło się na komforcie jazdy. W Alpach miałem ostatnio problem z podjazdem 16% wzniesienia na dwójce (2 osoby + 60 kg bagażu). Musiałem wrzucić na jedynkę! Za mną ustawiła się kolejka a to już obciach. Poza tym silnik jest dużo głośniejszy niż w starszym modelu. Po prostu słychać, że się męczy.
5,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Hamulce z ABS beznadziejnie niska skuteczność w porównaniu z Yaris I bez ABS i innych samochodów, które miałem. Wygląda, jakby ABS działał wadliwie i nadgorliwie. Wybieram się do niezależnego przeglądu od ASO, żeby to sprawdzić.
Komfort
2,0
Widoczność
Zbyt szerokie przednie słupki powodują, że można niezauważyć jadącego z boku samochodu. w tym przypadku moim zdaniem jest to poważne obniżenie bezpieczeństwa w imię... podniesienia bezpieczeństwa.
3,0
Ergonomia
Tylne siedzenia we wcześniejszej wersji były przesuwane - mogłem wybierać: jazda z pasażerami - przesuwam i mam mniejszy bagażnik, potrzebuję więcej bagażnika, to przesuwałem do przodu kosztem miejsca dla pasażerów. Teraz są w stałej pozycji. Dużo obłych, czyli niepraktycznych kształtów powoduje, że nie można nic wykombinowac samemu. Nie ma możliwości wstawienia żadnego własnego wyposażenia: radia, czy CB. W zasadzie poza mocno ograniczoną ilością schowków nie ma miejsca na własną inwencję użytkownika.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno w Yaris I, jak i w III nawiew musi iść przez cały czas. Lato, czy zima - po prostu po przestawieniu nadmuchu na zero robi się w aucie duszno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj wielki plus. Jakość wykonania powoduje, że cena auta nie spada z czasem, a to powoduje, że koszty amortyzacji auta nie są wysokie. Niskie spalanie przy spokojnej jeździe tez dodaje swoje. Mały minus za koszty przeglądów w okresie gwarancyjnym, ale po minięciu gwarancji można spokojnie zrezygnować z autoryzowanych przeglądów na rzecz dobrego mechanika za 1/4 tej ceny. Dodam, że ASO to jakość korporacyjna, czyli słabi mechanicy potrafiący naprawić tylko rzeczy, na które mają procedury. Niewarta swoich pieniędzy cokolwiek by o sobie nie mówili. Przy poprzednim aucie na piszczący wentylator klimy mieli tylko jeden sposób: wymienić całość.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie lepsze auto od konkurencji ze względu na tradycyjną jakość wykonania i brak usterek. Przez 10 lat posiadania Yaris I i 2 lata jeżdżenia trójką nie miałem praktycznie żadnych problemów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
usterki praktycznie się nie zdarzają. Natomiast jak się już zdarzą, to... trzymaj się panie za kieszeń. Kilka lat temu w Yaris I w zimie uszkodziłem zamek bagażnika - próbowałem na siłę otwierać kluczykiem zamarznięty zamek. Koszt wymiany to 360zł. Z tego samego powodu złamałem ramię wycieraczki tylnego okna. W ASO za taki kawałek plastiku zażyczyli sobie ponad 200zł. Zamiennik kosztował mnie 20zł... Nie daj boże, jak walnie coś w silniku. Może być gorąco. W każdym razie 12 lat jeżdżenia Yariskami potwierdza, że i tak się jednak wychodzi na plus.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 VVT-i 69KM 51kW
[l/100km]