Inne
: Brak pozytywnego zaskoczenia dużo plastiku, silnik 1.0 zdecydowanie za słaby. Używam jako służbowe, więc na większość przymykam oko. Prywatnie nie kupiłbym Yarisa.
3,0
Całokształt
To pierwsza toyota z jaka mam kontakt i jest po prostu średnio. Auto strasznie słabe silnik trzeba mocno kręcić żeby jechało. 95% przebiegu jeżdżę sam zero bagażu, przy czterech osobach wyprzedzanie staje się bardzo trudne, wręcz niebezpieczne. Auto używam od nowości przy przebiegu 68 tys w desce koło licznika coś puka, plastiki trzeszczą, z podwozia dobiegają dziwne stuki. Strach pomysleć co będzie po 100 tyś. Na szczęście to auto firmowe.
Wrażenia
2,0
Silnik
Za słaby do tego auta, chyba że dla pani do miasta.
3,0
Skrzynia biegów
Przy 38 tyś robili coś ze sprzęgłem bo bardzo głośno chodziło po wciśnięciu.
3,0
Układ jezdny
W porównaniu z poprzednim autem (Roomster), Yaris mocno przechyla się w zakrętach. W praktyce Roomsterem dany zakręt pokonywałem np z prędkością 90km/h, Toyotą max 75-80km/h później robi sie niebezpiecznie
Komfort
3,0
Widoczność
Mocno wysunięte do przodu słupki przednie ograniczają widoczność, tworząc martwe pola. Trzeba się do tego przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
Jest dobrze dodałbym kontrolkę włączonych świateł bo niema, minus to brak informacji o zbliżającym się przeglądzie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca pasażer bardzo dobrze, pasażerowie znośnie, ale przecież to nie limuzyna.
3,0
Wyciszenie
Jeśli nie kręcisz mocno silnika w miarę znośnie, przy prędkościach do 140km/h odgłosy z zewnatrz też do zaakceptowania , mozna w miarę normalnie rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu brak dokładnych danych auto służbowe, leje do pełna, przegląd to jeden podpis. Średnie spalanie 5,8 - 6,2 80% trasa 20% miasto.
3,0
Stosunek jakość/cena
Patrząc na cenę w salonie i ogólną opinie o legendarnej jakości Toyoty mam duży niedosyt. Auto mnie narazie nie zawiodło, ale ogólne skrzypienie, pukanie, i trzeszczenie dają wrażenie jazdy matizem a nie Toyotą.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeszczy w desce roździelczej, puka w zawieszeniu na przeglądzie stwierdzili że wszystko ok.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 VVT-i 69KM 51kW
[l/100km]