Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting

amartin, 6 lat temu
Silnik Hybrid 100KM 74kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting Hybrid 100KM 74kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,29
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Zmiana napędu spalinowego na elektryczny super płynna. Nie ma żadnych szarpnięć.
Silnik : Spalanie bardzo mnie zaskoczyło. Oczywiście nie wierzyłem w dane fabryczne (średnio 3,3 litra na 100 km.) Dla mnie wynik o 1 litr wyżej jest i tak pozytywnym zaskoczeniem.
5,0
Całokształt
Samochód stworzony do jazdy miejskiej i podmiejskiej. W tym celu był kupowany i każdy kto kupi go z myślą o tym , na pewno nie będzie zawiedziony. Spalanie i zalety wynikające ze skrzyni automatycznej to najważniejsze powody dobrej oceny. Można pojechać w trasę szybkiego ruchu, ale autostrada to już tylko z braku alternatywy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Przy opanowaniu techniki jazdy hybrydą można osiągnąć bardzo dobre wyniki spalania. Auto dobrze przyspiesza z pozycji zatrzymanej (silnik spalinowy plus elektryczny).
4,0
Skrzynia biegów
Można przyzwyczaić się do głośniej pracy silnika podczas przyspieszania (typowe zjawisko w skrzyni bezstopniowej). Zresztą, po osiągnięciu planowanej prędkości, wystarczy na moment zdjąć nogę z gazu i silnik jest znacznie cichszy. Moment przełączania z napędu elektrycznego na spalinowy praktycznie nieodczuwalny. To mój pierwszy automat i jestem z niego bardzo zadowolony.
4,0
Układ jezdny
Jak na auto miejskie, to jest wystarczająco precyzyjny.
3,0
Karoseria
Spasowanie materiałów w kabinie tylko przeciętne. Zdarza się, zwłaszcza zimą, skrzypienie plastiku na nierównościach. W drugim samochodzie w rodzinie (Chevrolet Cruze) występuje to sporadycznie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, dodatkowo czujniki parkowania i kamera cofania. Nie można się przyczepić.
3,0
Ergonomia
Wszystko rozplanowane logicznie i wygodnie za wyjątkiem tempomatu. Sterowanie tempomatem przyciskami (jak np. w Cruzie) jest dla mnie dużo wygodniejsze niż za pomocą dźwigni przy kierownicy. Brak funkcji trzech mignięć kierunkowskazem. Automatyczne opuszczanie i podnoszenie szyby tylko od strony kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto jest dosyć małe, więc nagrzewa się w miarę szybko. Brak nawiewów w tylnym rzędzie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca o wzroście 180 cm i pasażer za nim o tym samym wzroście są w stanie siedzieć wygodnie. Dosyć duży środkowy tunel, więc podróż na miejscu środkowym jest ok tylko na krótsze dystanse. Bagażnik spory, jak na samochód miejski. Przy dobrym planowaniu udało nam się spakować na tygodniowe wakacje dla 4 osób bez użycia bagażnika dachowego.
4,0
Wyciszenie
Przy spokojnej jeździe miejskiej auto praktycznie bezgłośne. Do hałasu podczas przyspieszania już się przyzwyczaiłem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie rewelacja. Jazda hybrydą nie oznacza tamowania ruchu. Szybkie przyspieszenie do dozwolonej prędkości (lub trochę wyższej), noga z gazu i tempomat (o ile to możliwe). Latem spalanie 4,5, zimą 5 -5,5. W Szczecinie posiadanie hybrydy oznacza roczny bilet parkingowy w cenie 10 złotych. Dla mnie bardzo przydatna rzecz.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupno samochodu miejskiego za 70 tysięcy ma sens jeżeli dużo jeździmy w mieście i mamy zamiar używać go długo. Ja jestem bardzo zadowolony i na pewno kupię hybrydę ponownie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje. Auto nowe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej. Mówi się, że napęd hybrydowy oznacza mniejszą awaryjność z powodu braku sprzęgła, turbiny i innych awaryjnych podzespołów. To jeszcze wymaga weryfikacji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika Hybrid 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting Hybrid 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
4,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting