Ocena kierowcy - Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting
Michał,
9 lat temu
Silnik Hybrid 100KM 74kW
Rok produkcji 2014
Przebieg:
7 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,31
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód jest po prostu rewelacyjny i na prawdę warto poczekać na niego w salonie. Choć kwestia wyglądu to sprawa gustu, mnie osobiście samochód się bardzo podoba. Oryginalna i wyróżniająca się stylistyka jest wg mnie atrakcyjna, do tego fajne ledowe lampy fajnie się komponują. Jak na miejskie-podmiejskie auto sprawdza się rewelacyjnie. Silnik nie dość, że oszczędny to do tego cichy. Oczywiście wynik deklarowany 3,2 dość trudno osiągnąć (ale możliwe), natomiast przy normalnej, dynamicznej jeździe po mieście spali ok 4,5 litra. To naprawdę dobry wynik w porównaniu z tym co oferuje. Bardzo dobrze wyposażony na tą klasę i te pieniądze. Moim zdaniem najrozsądniejszy wybór w tej kategorii samochodów i cenie .
Wrażenia
5,0
Silnik
Zespół hybrydowy działa znakomicie. SIlnik elektryczny niesłyszalny (no bo jak) a benzynka... jak benzynka :) jak się depnie to go słychać, dość wyraźnie, natomiast w codziennej jeździe praktycznie niesłyszalny. Wszystko pracuje tak, że gdyby nie kontrolka, człowiek nie wiedziałby czy jedzie na prąd czy nie :)
4,0
Skrzynia biegów
Automat pracuje sprawnie, w zasadzie nie ma się do czego bardziej przyczepić. Jedynie dość topornie chodzi wajcha z biegów, ale wygląda na to, że ten typ tak ma.
4,0
Układ jezdny
Jest dobry, ale nie rewelacyjny. Na winklach przy wyższych prędkościach lubi zabujać, tak samo jak przy szybkich jazdach traską, gdy są wiatry potrafi zabujać. Poza tym świetny promień skrętu, idealny do miasta i ciasnych parkingów. Bardzo zwrotny.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność ok, z tyłu dodatkowo kamera cofania. Bardzo przydatny bajer. Wewnętrzne lusterko mogłoby być większe.
4,0
Ergonomia
Miejsca sporo, aczkolwiek brakuje skrytek na drobiazki i większe butelki. Z fajnych rzeczy sterowanie telefonem i radiem z kierownicy i większośc rzeczy pod ręką. Z niefajnych - tryby komputera zmienia się tylko na guziku na liczniku a nie jak w większości na kierownicy lub manetce... nie fajnie rozwiązanie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest sporo miejsca i z przodu i z tyłu. Minus duży za skąpą możliwość regulacji kierownicy (tylko trochę w pionie i poziomie)
4,0
Wyciszenie
Jak wcześniej wspominałem.Jest dobrze, przy czym jak się depnie to jest głośono, nie ma lekko, coś za coś :) to nie jest limuzyna
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu najlepsze :) to auto firmowe więc jakie by nie było jest rewelacyjne :)
Jeździłem wieloma autami służbowo wiele, wiele kilometrów - fabią, focusem, astrą i przejściowo innymi, jednak ta toyota, choć mniejsza od niektórych aut, bije je na głowe! mocno rozważam zakup takiej wersji prywatine, tylko, że Aurisa :) większy.
Tak więc, jeżdząc zblożone trasy oszczędność ok. 2x tyle na paliwie to mówi samo za siebie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przecież ten model jest śmiesznie tani jak za taki motor i wyposażenie. To jest ewenement.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak uwag
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic z tych rzeczy
Pb
- zużycie paliwa dla silnika Hybrid 100KM 74kW
[l/100km]