Ocena kierowcy - Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting
Mh,
ponad rok temu
Silnik 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
280 tys. km
Okres użytkowania:
ponad 6 lat
5,00
25% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Nie ma takich
5,0
Całokształt
Jeżdżę 4 lata w nauce jazdy, 100km na sam dojazd po trasie plus miasto. Chociaż zrobilem nim juz 200tys, niedługo kupuję takie auto jako prywatne, bo jest rewelacyjne. Wybiorę tylko silnik 1,5, chociaż to 1.33 mnie oczarował swoją bezawaryjnością. Nie robiłem w tym aucie nic prócz wymiany sprzęgła i rozrusznika, ale to już zasługa kursantów. Zero problemów z zawieszeniem przy 280 tys km, a nie jeżdżę po drogach płaskich jak stół.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.33 rewelacja, 250tys na gazie i nic. Nie trzeba regulować zaworów, osiągi na tym samym poziomie. Da się spokojnie wyprzedzać.
5,0
Skrzynia biegów
Dla mnie ok, długość przełożeń w sam raz, skrzynia tylko 6 biegowa. 1 bieg potrafi nie wejść przy niedbalym lub siłowym wrzucaniu, dla mnie temat nie istnieje ale kursanci czasem narzekają. Wystarczy robić to delikatnie.
5,0
Układ jezdny
Kierownica responsywna, wersje z kołami 16 mogą mieć mniejszy zakres obrotu kierownicy, osobiście wolę 15ki. Pokonywanie nierówności i zakrętów w porządku.
5,0
Karoseria
Zero rdzy po niemal 7 latach
Komfort
5,0
Widoczność
Nie zauważyłem jakichś niedogodności w tym zakresie. Może w multipli jest lepiej ale coś za coś:)
5,0
Ergonomia
Miejsca w środku zaskakująco dużo, porównywalnie np z audi A3. Kierownica regulowana w poziomie i pionie. Pozycja za kierownicą dobra dla przeciętnej wysokości kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok. Wymieniać filtr kabinowy to przestaną parować szyby. Wiatrak chodzi prawie cały rok, nic nie piszczy jak w suzuki baleno
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Znakomita jak na 4 matrowe auto. Można zabrać pasażerów na pokład w długa trase, nikt z tyłu nigdy mi nie narzekał na brak miejsca, jak to się zdarzało np w suzuki Swift
5,0
Wyciszenie
To nie Rolls-Royce royce ale jest pod tym względem całkiem dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód bezawaryjny!
5,0
Stosunek jakość/cena
Moze toyoty są drogie, ale odpłacają się bezawaryjnością.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje. A, łatwo uszkodzić zatyczkę od zapalniczki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
[l/100km]