Ocena kierowcy - Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting
Jan Winnicki,
4 lata temu
Silnik 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
51 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,64
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód zakupiony pod koniec stycznia 2016 roku. Jest to wersja premium 3 z 5 dostępnych wersji, były chyba jeszcze dynamic i prestige. Generalnie auto warte polecenia teraz już jako używane, bo wersji 1.3 już się nie da kupić w salonie. Jego pierwszorzędną zaletą jest bezawaryjność. Od chwili wyjechania z salonu w styczniu 2016 do dnia dzisiejszego nie zepsuło się absolutnie nic! Nic nawet nic nie zaczęło skrzypieć do tej pory, ani żaden plastik nie zaczął odłazić. Mam także suzuki sx4 s crossa 1.4 jako drugie auto i tam jest trochę więcej takich drobnych usterek np. odłażenie plastiku na drzwiach kierowcy trzeszczenie plastiku nad zegarami. W toyocie takich rzeczy nie było dlatego zdecydowałbym się kupić ją ponownie, tym razem w wersji hybrydowej. Dodatkowo serwis toyoty jest o wiele lepszy niż ten w suzuki, co chwilę mam z tamtym autem problemy, często z winy serwisu, choć o klienta dbają lepiej niż w hondzie Kolaczek, gdzie mnie zignorowali zupełnie gdy chciałęm się umówić na jazdę HRV. Jeśli chodzi dalej o yarisa to silnik 1.3 jest dość oszczędny, na trasie 90 km/h ok. 5 litrów. Miasto 6,5l. Toyota yaris z silnikiem 1.3 na pewno nie jest rajdówką, ani propozycją dla osób lubiących się ścigać z każdym autem czy to na światłach czy gdzie indziej ale do miasta jego dynamika jest w pełni wystarczająca, na trasie rónież jest OK. Skrzynia biegów no najlepszych nie należy ale też jakaś tragiczna nie jest. Przestronność w nętrza jest na odpowiednim poziomie, pewnie honda jazz potrafi więcej pod tym względem ale jest też dłuższa, przez co trudniej jest ją zaparkować. Mogę polecić z czystym sumieniem ten model toyoty.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wystarczający do tego auta, na pewno nie jest mułem jak to niektórzy piszą na autocentrum, ale też nie nadaje się do ścigania z wszystkim co popadnie np. bmw 118d. Dla osób poszukujących sportowych wrażeń zdecydowanie polecam zakupić coś innego np. suzuki s crossa 1.4 lub bravo 1.9 120KM
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest rewelacyjna ale na pewno nie jest zła. Na drugim biegu przy 3 tys. obr/min auto jedzie ok. 45 km/h. 6 bieg bardzo przydaje się w trasie, w bravo miałem 5 biegów co nie było szczególnie fajne.
5,0
Układ jezdny
brak zastrzeżeń.
4,0
Karoseria
Jakość wykonania jest w porządku brakuje jedynie jakiegoś miękkiego tworzywa z tyłu za to brak 1 gwiazdki.
Komfort
3,0
Widoczność
Kamera cofania w suzuki s crossie bije na głowę tą w yarisie. Mam nadzieję że w nowych toyotach poprawili te kamery. Ta kamera jest także podatna na zabrudzenia.
5,0
Ergonomia
brak zastrzeżeń
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to poziom hondy jazz ale na pewno jak na tę klasę jest moim zdaniem dobrze.
5,0
Wyciszenie
Też OK,
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali niedużo miasto 6,5l trasa 5l (90km/h)
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.33 Dual VVT-i 99KM 73kW
[l/100km]