Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017

zydoooo, 4 miesiące temu
Silnik 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 48 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,93
24% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Idealna jednostka do tego auta.
5,0
Całokształt
To mój drugi Yaris III, tym razem wersja Selection, więc wygląd i wyposażenie są inne niż w niższych wersjach. Auto stworzone do miasta, więc oceniam przez ten pryzmat, pomimo że użytkowałem je w cyklu 50% miasto i 50% trasa. Nie mogę powiedzieć złego słowa na to auto - wdzięczne, zdecydowanie do spokojnej jazdy i spokojnej eksploatacji na lata. Jeżeli komuś przeszkadza charakterystyka skrzyni CVT, słabe wyciszenie , właściwości jezdne lub inne cechy charakterystyczne dla segmentu to potrzebuje po prostu inne auto. Po 6 latach jazdy Yarisami III mogę powiedzieć, że spełnia swoje zadanie w 100%. Nie docenisz tego podczas codziennego pokonywania kilometrów, ale po latach użytkowania już tak. Jeździłem po Europie bez krzty wątpliwości, że wrócę nim bez żadnych problemów. Zero awarii lub usterek. Dolewałem płyny i wymieniałem wycieraczki, nawet żarówki się nie paliły. Mógłbym nim jechać dookoła świata, najbardziej niezawodne auto jakie miałem. Gdyby nie konieczność przesiadki na większe auto, nadal bym nim jeździł.
Wrażenia
5,0
Silnik
111 koni sensownie napędza to auto, jednocześnie zachowując rozsądek pod względem zużycia paliwa. Ostatni silnik z 4 cylindrami w Yarisie - moc oddaje liniowo, a kultura pracy jest na wysokim poziomie. Zdecydowanie najlepsza jednostka do tego auta.
5,0
Skrzynia biegów
Multidrive S czyli klasyczne CVT z trybem manualnym i łopatkami. Udaje że zmienia wirtualne przełożenia, chyba że potrzebujemy mocy nagle, to wtedy jest po prostu sobą ;) Daję 5 gwiazdek, bo ta skrzynia jest dokładnie taka jaka ma być, czyli gładko i cicho wiezie przy spokojnej jeździe, zniechęcając do dynamicznego jej traktowania. "Wycie" czyli utrzymywanie silnika na wysokich obrotach jest odczuwalne na trasie przy wyższych prędkościach, ale nie łudźmy się, to jest jednak auto miejskie i tutaj sprawdza się najlepiej. Plus za tryb sport, który zmienia również charakterystykę pedału przyspieszenia, a nie tylko górny zakres obrotów przy zmianie biegu.
5,0
Układ jezdny
Typowy dla aut tego segmentu, nie miałem zastrzeżeń.
4,0
Karoseria
Lakier bardzo ładny, i jak to obecnie jest bardzo nietrwały. Zaskoczyła mnie łatwość z jaką pojawiają się rysy na tylnej (!) szybie. Auto należy do tych rozpoczynających cennik, więc nie oczekuję niezniszczalności, ale muszę zabrać gwiazdkę za trzeszczące boczki w drzwiach. W fabrycznie nowym aucie cisza, po dwóch miesiącach przy każdym zamknięciu drzwi słychać skrzypienie. Biorąc pod uwagę, że inne elementy są z dobrej jakości tworzywa, to tutaj ewidentnie zaoszczędzono na materiałach.
Komfort
5,0
Widoczność
Dość wysoka pozycja za kierownicą + typowe dla kompaktów przeszklenie kabiny jest w zupełności wystarczające. Wersja Selection ma przyciemniane szyby które nie ograniczają widoczności w nocy + kamerę cofania. Jak na takie auto to aż nadto.
5,0
Ergonomia
Typowo japońska. Minus za brak gałki do regulacji głośności, ale przyciski na kierownicy załatwiają temat. Duże uchwyty na napoje. Brak półki na telefon - albo w boczek drzwi, albo w uchwyty na napoje ;) Plus za podłokietnik, który jest opcją.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowy climatronic, w zupełności wystarczający na takie auto. Dobrze chłodzi (również schowek - opcja), dobrze grzeje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj zaskoczenie, zwłaszcza z tyłu. Jak na ten segment bardzo dobrze.
5,0
Wyciszenie
Jako że to Toyota to raczej głośniej niż ciszej, zwłaszcza na trasie i przy dynamicznej jeździe. Z racji tego, że jest to auto miejskie i w takich warunkach jest cicho daję 5 gwiazdek.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto małe, koszty małe, absolutnie wszystko do tego auta jest tanie. Jako, że Toyota, to nic się nie dzieje. Silnik bardzo prosty, nie posiada nawet systemy Start&Stop przy normie Euro 6W!
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem w najlepszym możliwym momencie, tuż przed premierą Yarisa IV. Jak dla mnie, na tamtą chwilę był to strzał w 10. Jego cena i bezawaryjność wychodzi w postaci skrzypiących boczków w drzwiach, bębnów hamulcowych na tylnej osi lub słabej izolacji na wiązkach elektrycznych.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeden raz pojawiła się kontrolka od TPMS, reset przyciskiem pod kierownicą załatwił sprawę na lata. Nigdy nie było problemów przy sezonowej zmianie opon.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic a nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
6,1
l/100km
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017