Ocena kierowcy - Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017
Maciej,
3 lata temu
Silnik 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
Rok produkcji 2020
Przebieg:
4 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,14
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Sprawne autko do miasta i przedmieść. Nie jechałem w dalszą w podróż. Duży w środku, dużo elektroniki i to raczej pomocnej lub można ją wyłączyć (asystent pasa)
Wrażenia
4,0
Silnik
Raczej się zawiodłem lub nie spełnił oczekiwań. 111 km ale ich nie czuć. Po dotarciu samochód był próbkowany przeze mnie - trzeba kręcić do 4500 obrotów aby wykrzesać ducha (całkiem zauważalnego) ale wtedy zdecydowanie wzrasta zużycie paliwa. Nikt tak nie jeździ- tak można jeżdzić na wyścigach. Zdecydowanie silnik odstaje od sposobu nabierania prędkości przez silniki TSI VW - który ciągnie od dołu.
2,0
Skrzynia biegów
Fajnie, że 6 przełożeń... ale ruszenie na jedynce i przerzucenie na dwójkę tragiczne- trzeba się nauczyć.
4,0
Układ jezdny
Stabilnie i bezpiecznie. Może trochę myszkował na oponach zimowych.
5,0
Karoseria
Bez zarzutów
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo ok
4,0
Ergonomia
Trzeba przestawić się na japończyka - jest trochę inaczej niż w autach europejskich. Trochę brakuje podświetlenia konsoli podczas jazdy w nocy. Szukanie przycisków po omacku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zdecydowanie ok. Zimą może się zdarzyć, że szyba przednie zaparuje i nie działa system ostrzegania przed kolizją. Trzeba właczyć klimę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Głośniej niż w Fabii 2
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za dużo pali - średnia z 4 tys. przebiegu 6,7 litra/100
4,0
Stosunek jakość/cena
Był z wyprzedaży rocznika, więc ok.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
[l/100km]