Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017

Tomasz, 4 lata temu
Silnik 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,36
9% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Przestrzeń.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia i sprzęgło.
4,0
Całokształt
Kupiliśmy Yaris jakie drugie auto w rodzinie, do jazdy po mieście i dojazdów do pracy. Mamy wersję Selection, która jest całkiem przyzwoicie wyposażona jak na auto miejskie. Niestety nie obyło się bez wad i rozczarowań. Jeśli miałbym go kupić ponownie to na pewno nie z manualną skrzynią biegów.
Wrażenia
3,0
Silnik
Spieszyłem się , żeby kupić jeszcze stary model z wolnossącym 1.5 i 111KM bo wydawało mi się, że taki silnik do małego auta będzie więcej niż wystarczający. Jeżdziłem autami podobnej klasy z mocami ok. 80KM i zdecydowanie silnik yariski subiektywnie nie robi wrażenia mocniejszego.
2,0
Skrzynia biegów
Niestety największa bolączka i rozczarowanie. Ruszenie i przerzucenie biegu z I. na II. bez szarpnięcia graniczy z cudem. Jeźdżiłem bardzo wieloma samochodami i po czasie zawsze udawało mi się przyzwyczaić i wyczuć auto. Nie tutaj. Za każdym razem kiedy przesiadam się z mojego Volvo do Yariski na nowo muszę się uczyć jeździć tym autem. Serwis odpowietrzał sprzęgło, ale niewiele to pomoglo. Ruszanie i czucie sprzęgła jest mocno nieintuincyjne. Przerzucenie z jedynki na dwójkę również skutkuje nieprzyjemnym szarpnięciem. Miałem na chwilę jako auto zastępcze z serwisu Yaris poprzedniej generacji i ten problem nie występował. Z kolei moja ciotka ma takie samo auto jak nasze, które zachowuje się tak samo. Z innych komentarzy wynika, że nie jest to odosobniony problem.
5,0
Układ jezdny
Auto w miarę sztywne i zwarte. Nie dobija na dziurach i robi to co do niego należy.
5,0
Karoseria
Lakier podatny na zarysowania. Samochód na swoje gabaryty bardzo przestronny wewnątrz. Jakość wykładziny podłogowej (nie dywaników) tragiczna. Podkładkę grubości papieru do drukarki w uchwycie na kubek wciągnąłem odkurzaczem.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność świetna we wszystkich kierunkach. Szczególnie pomocna jest nisko poprowadzona linia okien w drzwiach, dzięki temu widoczność na boki jest świetna. Kamera cofania jest bardzo pomocna.
5,0
Ergonomia
Ergonomia dobra z wyjątkiem podgłaśniania i ściszania radia przy pomocy przycisków zamiast pokrętła. Nie moge się przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie jest źle.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 194cm wzrostu a mimo tego za kierownicą mieszczę się swobodnie. Poza tym co dla mnie istotne, konsola środkowa nie jest mocno rozbudowana, co pozwala mi mieć komfort na wysokości kolan co również nie jest standardem w tej klasie.
4,0
Wyciszenie
Nie jest najlepiej, ale trudno oczekiwać świetnego wyciszenia od prostego auta miejskiego.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie z kilku tys, km wynosi 6.7l na 100km. W jeździe typowo miejskiej sięga 9l na 100km. Wydaje mi się, że to całkiem normalne. Bez zastrzeżeń.
4,0
Stosunek jakość/cena
Drogi względem konkurencji. Świetne wyposażenie trochę to rekompensuje.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdaża się przy tankowaniu, że pistolet dystrybutora co chwilę odbija i ciężko jest zatankować. Zdażyło sie na kilku stacjach, więc nie w pistolecie problem. Zdaje się, że coś jest nie do końca OK z odpowietrzeniem zbiornika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oprócz sprzęgła jak na razie nic. W zasadzie nie wiadomo, czy traktować to jako usterkę, czy irytującą cechę.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
6,1
l/100km
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017