Ocena kierowcy - Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017
Renata,
4 lata temu
Silnik 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
Rok produkcji 2020
Przebieg:
5 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,57
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
4,0
Całokształt
Yaris to byl wybor czysto pragmatyczny - sprawdzony, dobry, kompaktowy samochod za niska cene. Dla mnie najwieksza jego wada jest niewygodny fotel - miesiac musialam przyzwyczajac sie do fotela; pomimo tego, ze da sie regulowac kierownice, na moja dlugosc ramion to za malo. Poza tym malo miejsca na nogi, to juz Yaris z 2003r. bylo wiecej, W drugiej kolejnosci, problem z ruszaniem i manewrowaniem miedzy 1wszym i 2gim biegiem - albo za daje za malo albo za duzo gazu, strasznie ciezko wyczuc punkt idealny dla samochodu; moj chlopak ma ten sam problem, a oboje jezdzimy juz z 10 lat i to roznymi samochodami (Ford Fiesta, Seat Leon). Na gorskich trasach przy duzej predkosci (ok.90km/h) czuc, ze kiepsko trzyma sie drogi i zakretow i na autostradach, ktore biegna przez pagorki (np. Katalonia, droga miedzy Barcelona a Lleida), na duzych wzniesieniach traci potencje - trzeba redukowac do 4ki zeby utrzymac predkosc 100km/h. Blachy cienkie, jak zapukasz to slychac gluchy poglos, ale to chyba teraz w wiekszosci samochodow tak wyglada. Dla mnie dziwnie dziala spryskiwacz do przedniej szyby - leje sie na boki, trzeba najpierw uruchomic wycieraczki a dopiero potem uruchamias strumien wody. Poza tym wszystko ok - za ta cene, nowego, kompaktowego niczego lepszego bym nie kupila. Gadzety - kontrola predkosci, autopilot, klimatyzacja, ekran, radio, kamera do cofania etc., wszystko ok. Rozwazalam jeszcze nowego Nissana Micre w tej gamie i przedziale cenowym, benzyniaka, ale zniechecily mnie drgania drazka biegow przy jezdzie (wina 3 cylindrow).
Wrażenia
4,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
[l/100km]