Ocena kierowcy - Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017
Yaris,
4 lata temu
Silnik 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
7 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,57
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
4,0
Całokształt
Nigdy wcześniej nie miałem Toyoty. Kupiłem ją po pierwsze dla tego, że salon był najbliżej, po drugie słyszy się o tym, że Toyota jest niezawodna, a po trzecie ma na prawdę ciekawy wygląd, zwłaszcza w pakiecie z przyciemnianyni szybami i alufelgami.
Zobaczymy ile z tej niezawodności wyjdzie.
Na dzień dzisiejszy po nieco ponad roku użytkowania w mieście stwierdzam, że jest w porządku.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wersja 1.5 111 konna radzi sobie bardzo dobrze w mieście. Silnik muli, gdy jedziemy na niskich obrotach. W trasie przeważnie trzeba wkręcić się na obroty powyżej 3500, żeby sprawnie kogoś wyprzedzić. Na biegu jałowym niesłyszalny.
4,0
Skrzynia biegów
Zastanawiałem się, czy dać tutaj ocenę 4 czy 5, ale zostawię 4. W moim starym fiacie punto czułem się pewniej wrzucając biegi, jakoś tak lepiej były wyczuwalne i było słychać ten "cyk" przy zmianie przełożenia.
Bardzo rzadko zdarza się, że pod światłami jedynka nie chce wejść, ale to raz na X ruszeń.
5,0
Układ jezdny
Auto stabilne, nie wychyla się. Nic specjalnie nie przykuło mojej uwagi. Auto do miasta, więc jakichś ostrych zakrętów przy dużych prędkościach nie pokonuję. Nierówności wybiera całkiem ok.
5,0
Karoseria
Pojawiło się kilka malutkich odprysków po kamyczkach i drobnych gałązkach. Poza tym jest ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Tutaj taka czwórka z minusem. Przy 180 cm wzrostu muszę się czasami schylać, żeby ominąć lusterko wsteczne, które trochę zasłania mi drogę. To jeszcze pół biedy, w sumie najgorszy jest w tym wszystkim słupek A. Jest dość gruby, przy pokonywanku zakrętów/przejściach dla pieszych muszę się wychylać odpowiednio, żeby cokolwiek zobaczyć. Lusterka boczne są duże, na parkingu łatwo się manewruje. Mam do tego kamerę cofania, więc żadnych problemów z wyczuciem bryły nie ma.
5,0
Ergonomia
Kieszenie w drzwiach kierowcy i pasażera, otwierany schowek, miejsce na 2 kubeczki, mała dziura na telefon z lewej strony obok zegarów licznika. Kanapa dzielona 60/40, przydatna podczas jazdy na wakacje we 2+1 dziecko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie grzeje, w lecie klimatyzacja chłodzi i odparowuje. Dmuchawa na 1 jest moim zdaniem ciut słaba i należy przekręcać ją na 2, żeby coś leciało.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na 180 cm wzrostu dla mnie jest w porządku. Przyzwoity zakres regulacji góra/dół, przód/tył. Sam za sobą usiądę bez większych problemów. Od biedy 5 dorosłych osób się zmieści, ale tylko na krótkie trasy. Jest isofix, więc można montować fotelik dla dziecka.
4,0
Wyciszenie
Do 80/90 jest cicho. Powyżej 100 zaczyna się hałas, a przy 140 na autostradzie jest trochę niekomfortowo, ale znowu - Yaris to auto miejskie. Zero szumów przy spokojnej jeździe w mieście.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście pali ok 6.5-7.5 litra. W zimie +/- 8.5. W trasie najniżej zszedłem do 4.2. Na razie nic się nie popsuło, auto jest jeszcze na gwarancji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowy samochód kosztuje swoje, ale mam nadzieję, że posłuży dłuższy czas bez większych problemów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po ponad roku nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
[l/100km]