Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017

yarisman, 5 lat temu
Silnik 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,43
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zaawansowane systemy bezpieczeństwa m.in.: poduszki, kurtyny, TRC, VSC, WIL, PCS, LDA, AHB, RSA, ABS, BA, HAC, itd. Doskonałe radio. Stosunkowo duża przestrzeń w przodzie kabiny. Kolorowy wyświetlacz pomiędzy zegarami. Wysokiej jakości lakier na karoserii.
Przeniesienie napędu : To naprawdę największe zaskoczenie! - możliwość pracy silnika w aż 4 trybach pracy skrzyni biegów: 1/ w bardzo oszczędnym ale mało dynamicznym, pełnym automacie ECO, który jednak doskonale nadaje się do jazdy po mieście, 2/ w półautomacie, tj. przy ustawieniu dźwigni na D i jednoczesnym ręcznym dobieraniu obrotów silnika przyciskami (skrzydełkami) na kierownicy - jak w bolidach F1, 3/ w całkowicie ręcznej zmianie biegów w trybie M (najlepiej skrzydełkami na kierownicy), 4/ w niezwykle dynamicznym trybie SPORT. Całość sterowana komputerowo działa bardzo sprawnie i gwarantuje niezwykłą przyjemność z jazdy!!
Silnik : Bardzo elastyczny silnik jeśli chodzi o obroty. Pozornie słaby w trybie ECO, ale za to niezwykle oszczędny w zużyciu paliwa! Świetnie sobie radzi i cichy do prędkości nawet 130 km/h. Zamienia się w "bolid F1" przy wyborze trybu SPORT. No, ale wtedy na zużycie paliwa lepiej nie zważać...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Wada nr 1 - w środku kabiny słychać z przodu wyraźne podmuchy opływającego zewnętrznego powietrza przy prędkości powyżej 90 km/godz.
Inne : Wada nr 2 - bardzo wrażliwy na słońce,ekran multimedialny, w jego promieniach całkiem blady! Dodatkowo nieco za słabo czuły na dotyk. Technologia sprzed lat...
5,0
Całokształt
Yaris (automat) to auto IDEALNE - głównie w jeździe po mieście i na trasę - choć powyżej 130 km/h trochę głośne. Dla menedżera biznesowego, małżeństwa z jednym dzieckiem (2+1), jak również dla aktywnych singli i seniorów. Znakomicie dopracowane wnętrze, z materiałami w bardzo dobrej jakości. Nic nie trzeszczy, stosunkowo dużo miękkości. Wygląd deski rozdzielczej nieco konserwatywny. Do tego nie wiadomo po co wąska półka po prawej stronie. Uwaga - przy zakupie nowego auta brak możliwości wyboru dodatkowego pojedynczego wyposażenia, jest wyłącznie w pakietach. Ale to nie przeszkadza Yarisowi w zajęciu 5 miejsca w ilości sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce w 2018 roku i najwięcej ze wszystkich aut marki TOYOTA. Brawo!
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc 111 KM wystarczająca na ten typ auta segmentu B. Może pracować w trybie automatycznym, półautomatycznym i całkowicie ręcznym, Ta uniwersalność pracy silnika i możliwość wyboru wariantów zużycia paliwa to chyba główna jego zaleta. Ale z nogą na gazie trzeba ostrożnie. Choć potrafi być bardzo oszczędny w trybie ECO, to zrozumiałe - paliwożerny w trybie SPORT. Bardzo cichy do 3000 obrotów/min. Jednak takie obroty są dopiero powyżej 130 km/godz. Głównie jeździ się po mieście i na trasie do 120 km/h przy 2000-2500 obr./min i jest wtedy stosunkowo cichy. W trakcie dynamicznego przyspieszania oczywiście głośniejszy, ale po wejściu na żądaną prędkość jazdy - się wycisza.
5,0
Skrzynia biegów
Świetna automatyczna skrzynia CVT Multidrive S. BRAWO!! W trybie automatycznym doskonale dobiera biegi i znacząco obniża spalanie. W trybie półautomatycznym doskonale ułatwia hamowanie silnikiem. W trybie manualnym SPORT można "poszaleć" jak na torze F1. Naprawdę warto było za nią dołożyć te 5 tys. zł. A co za wygoda, co za łatwość obsługi i możliwości...! Gorąco polecam!!
5,0
Układ jezdny
Wyraźne dobijanie przedniego zawieszenia na wysokich poprzecznych progach (śpiących policjantach) i przy zjeździe tyłem z progu lub krawężnika. Twardość zawieszenia dobrana idealnie do ciężaru auta i rozstawu kół. Jedzie się jak po szynach!
4,0
Karoseria
Przekombinowana na sportowo stylizacja przodu samochodu, tj.: za duży przedni grill (osłona chłodnicy) dla stosunkowo niewielkiego, miejskiego auta. Do tego zredukowany do paradoksalnego minimum przedni zderzak i nadmiernie wycofane do tyłu przednie światła przeciwmgielne. Zbyt blisko siebie światła dzienne i kierunkowskazów. Zawężający się do tyłu kształt nadwozia i zbyt przesunięta do przodu pokrywa bagażnika skutkuje jego małą pojemnością i zmniejszoną szerokością tylnej kanapy. No i ten nadmiernie przerośnięty tylny zderzak... Całość bryły auta jakby nie zharmonizowana, tj. niepasujące stylistycznie 3 części; przód do środka, środek do tyłu i tył do przodu. Jakie to w końcu ma być auto? Czas zrobić z tym porządek! Mimo wszystko plus za tylne światła zespolone przechodzące na pokrywę bagażnika, które poszerzają optycznie tył auta. Bardzo dobry lakier metaliczny (Platinum bronze).
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra na boki. Gorzej z przodem z uwagi na stosunkowo wąską przednią szybę. Super ogromne boczne lusterka. Może nawet za duże (kiedy się doczekamy, że lusterka boczne będą wewnątrz auta?!). Póki co - odbijają się w nich pokrętła bocznych nawiewów. Czy tego projektanci Toyoty nie widzą? I też nie widzą, że widoczność w wewnętrznym lusterku ograniczona po bokach przez przednie zagłówki? Ekran multimedialny w słońcu zupełnie nieczytelny (całkiem blady). Jego przyciski zbyt małe (wąskie) i niestety nie podświetlane.
3,0
Ergonomia
Nieergonomiczne rozłożenie przycisków sterowania przy ekranie multimedialnym. Ekran trochę za słabo reaguje na dotyk i zupełnie nieczytelny w słońcu. Brak podświetlenia przycisków na kierownicy i wokół ekranu multimedialnego. Brak oświetlenia dla tyłu kabiny. Brak odrębnego wskaźnika (lampek kontrolnych) dla świateł pozycyjnych i mijania. Jest jedna wspólna. Bardzo przydatny przy wyprzedzaniu przycisk SPORT schowany pod dźwignią ręcznego hamulca.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra filtracja powietrza z zewnątrz do kabiny. Ogrzewanie wnętrza zimą odczuwalne i możliwe dopiero po przejechaniu dopiero 5 km. Zimą tylna szyba lubi się zaparowywać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Doskonała wysokość przednich foteli. Same w sobie są super - szczególnie na plecy (kręgosłup)! Stosunkowo dużo miejsca w kabinie z przodu. Trochę za mało z tyłu. Brak kieszeni w tylnych drzwiach. Stosunkowo ograniczona pojemność bagażnika. W autach tego segmentu bywa większa. Niewyrównana podłoga bagażnika po złożeniu tylnych oparć.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 90 km/h słychać z przodu wyraźne podmuchy owiewającego kabinę powietrza. We współczesnym samochodzie hałasu o takim natężeniu być nie powinno! To najistotniejsza wada Yarisa! Wyciszenie silnika i toczenia kół raczej solidne, nawet do 140 km/h! W środku nic nie trzeszczy i nie stuka. Wszystko bardzo solidnie dopasowane. I jeszcze jedno - radio potrafi swoją głośnością automatycznie dopasowywać się do głośności w kabinie w zależności od prędkości jazdy. Jednak komunikaty drogowe z PR-1 są niedostępne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo oszczędnie pali w trybie EKO automatycznej skrzyni biegów, nie przekraczając zimą w mieście 6 litrów/100km. Brawo TOYOTA!
4,0
Stosunek jakość/cena
Zaskakująco na wysokim poziomie jak na tę klasę samochodu solidne wykonanie całości, lecz w trochę za wysokiej cenie. Co do ceny - w porównywalnie wysokiej, przy podobnym wyposażeniu i z automatyczną skrzynią biegów są Skoda Fabia i dużo droższy VW Polo. Ale czy te auta są tak niezawodne jak Yaris?...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Yaris słynie z niezawodności i chyba długo nikt nie odbierze mu w tym palmy pierwszeństwa!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na poważne usterki w Yarisie nie ma co liczyć :-)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 Dual VVT-iE 111KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Yaris III Hatchback 5d Facelifting 2017