Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris II Hatchback 5d

Tomi, 19 lat temu
Silnik 1.4 D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 4 tys. km
Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.4 D-4D 90KM 66kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,77
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Wcześniej miałem Yarisa z silnikiem 1.3. D4D ma ZUPEŁNIE inną charakterystykę, która to mi dużo bardziej odpowiada. Diesel wygrywa elastycznością, spalaniem, przyjemnością z jazdy. Ogólnie z auta jestem w 100% zadowolony. Może nieco później zacznę narzekać :D Myślę, że warto dołożyć i cieszyć się z zalet tego silnika. Jak dla mnie dużo lepszy niż 1.3.
Wrażenia
5,0
Silnik
Idealny silnik, idealna elastyczność, po prostu jestem w pełni zadowolony. Na trasie nie potrzeba nic więcej. Jeśli idzie o sprint w mieście.. 1 i 2 troszkę słabsze, ale na 3 silnik po załączeniu sprężarki daje takiego kopa, że szok :D
5,0
Skrzynia biegów
Wbrew temu, że coś wchodzi niezbyt, w moim egzemplarzu wszystko śmiga gładko. Skrzynia ładnie zestopniowana z silnikiem D4D. Wzorowo.
4,0
Układ jezdny
Jak dla mnie jest dobrze. Na trasy troszkę za miękkie zawieszenie, ale za to w mieście wytłumia wszystkie nierówności. Troszkę za nisko montowany przedni zderzak..
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na ten segment jest przyzwoicie. Przód z maksymalnie podniesionym do góry siedzeniem kierowcy - po prostu poezja. Do tyłu raczej średnio, ale Ten Typ tak ma :D
5,0
Ergonomia
Jeśli idzie o rozmieszczenie wszystkiego jest bardzo dobrze. Nic dodać nic ująć. Dobre siedzenia, nie męczą.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie dosyć topornie zaczyna działać, jednak przy dieslach tak bywa. Klimatyzacja wzorowo - lepiej niż w Corolli i nie jedym autku. Przy temp. otoczenia 33 stopnie potrafi zacząć chłodzić baaardzo szybko. Wydajna i szybka klima to na pewno atut Yarisa. Manualna, ale szybko jej się "uczy".
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przesuniętą maksymalnie ku tyłowi kanapą tylną jest idealnie. Przestrzeń dla kierowcy jak dla mnie idealna..
5,0
Wyciszenie
Wcześniej jeździłem benzynowym i jestem zaskoczny, gdyż D4D jest cichszy - zdecydowanie w trasie. Nie spodziewałem się. Swoją drogą mogliby maskę wyciszać też w benzynowych - tak jak to jest w D4D.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Narazie mogę się wypowiedzieć jedynie o spalaniu. Dane podawane przez producenta są spokojnie do osiągnięcia. Przy normalnej jeździe bez problemu schodzi się poniżej 4 litry/100. Maksymalny wynik jaki odnotowałem to 4.9. Chociaż narazie wyjeździłem tylko 4 tankowania :D na jednym baku przejeżdża się około 1000 km (i kilka litrów jeszcze zostaje, ale rezerwa już miga).
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena za D4D za wersję SOL jest naprawdę duża i podchodzi pod Corollę. Ale ja wychodzę z założenia, że lepsze autko dobrze wyposażone, a mniejsze niż większe i ubogie. Nie żałuję ani złotówki wydanej na to auto. I obym później nie zaczął żałować :D Polecam szczególnie tą wersję!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic. Auta z tego rocznika dużo lepiej dopracowane - narazie zero skrzypień, pisków (porównuję, bo wcześniej miałem też Yarisa, ale benzyna).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
3,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
4,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Yaris II Hatchback 5d