Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris II Hatchback 5d

andrezj.p43@neostrada.pl, 14 lat temu
Silnik 1.4 D-4D 90KM 66kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 33 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.4 D-4D 90KM 66kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
3,77
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dobry, elastyczny i dynamiczny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia MMT
4,0
Całokształt
W sumie niezły samochód z różnorakim zastosowaniem, woziłem juz pore ciężary, a także różne gabaryty.Nadaje się zarówno na dłuższe trasy jak i do jazdy miejskiej, tu zaletą jest łąawość parkowania
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dzielnie znosi beznadziejne sterowanie półautomatyczne skrzynią biegów MMT. Bardzo dynamiczny od 1800 obrotów, niewielkie zużycie paliwa, przy 100km/godz. praktycznie niesłyszalny wewnątrz
2,0
Skrzynia biegów
Coś chyba jest nie tak ze sterowaniem skrzynią biegów MMT. W przeciagu 3 lat dwukrotnie kalibrowano komputer sterujący aby ostatecznie go wymienić - po ok. 7 miesiącach od wymiany - znów sterowanie zmierza do dna. Po właczeniubiegu samochód nie \"ciągnie\", zimny rusza przy ok. 2500 obrotów. Podczas jazdy miejskiej \"gubi\" się i nie wie czy może zejśc na 1 bieg czy pozostać na 2. Często po zredukowaniu do 1 biegu, 2 włącza się przy ok. 2800 obrotów, samochód szarpie, podobnie przy ruiszaniu spod świateł. O ruszaniu pod górkę bez cofnięcia pojzadu można zapomnieć. Jedynie na szosie sprawuje się dobrze, choć \"zastanawia\" się czy zredukować bieg i potrzebuje na to kilku sekund.
4,0
Układ jezdny
układ jezdny pracuje bez zarzutu, zarówno na naierzchi mokrej, jak też na żaśnieżonej sprawuje się dobrze, choć nieco dynamiczniejsza jazda skutkuje chęcią do wyprzedzania przez tył samochodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam powodów do narzekania, jestem wysoki i dala mnie jest ok. W końcu są też lusterka.
4,0
Ergonomia
Wnętrze jest bardzo funkcjonalne i praktyczne, szkoda tylko, że kierownica jest regulowana w jednej płaszczyźnie. Ogromnym plusem jest regulacja przestrzeni bagażowej - odsuwane siedzenia i płaska podłoga.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bez zarzutu, jedynie klimatyzacja jest niezbyt wydajna i przy niezbyt wysokiej temp. zewnętrznej(ok.25st. C., trzeba ustawiać dmuchawę na 2 biegu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak mały samochód - jest bardzo dobrze
5,0
Wyciszenie
Nie mam uwag do wyciszenia, szczególnie jeśli chodzi o silnik, jest ciszej niż w niejednym samochodzie z silnikiem benzynowym. Znajomi nieraz pytają czy to diesel?
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód zadowala się niewielką dawką paliwa, srednio poniżej 5l/100 km. Ceny przeglądów są umiarkowane choć niezbyt tanie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto dość drogie, ale myslę, że ze zwyczajną ręczną skrzynią biegów jest warte swojej ceny
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna usterka to opadające siedzenie kierowcy - po naprawie jakieś 2 lata temu - jest ok.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety zrobiłem błąd kupując pojzad ze skrzynią MMT. Zdecydowanie odradzam. Sterowanie jest zdecydowanie zawodne i usterkowe. Szczegóły opisałem w ocenie skrzyni biegów

On - zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
4,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.4 D-4D 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
5,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Yaris II Hatchback 5d