Przeniesienie napędu
: Sprzęgło szarpie i stuka przy ruszaniu. Uszkodzenie od nowości
Zawieszenie
: Głośno pracujące zawieszenie
Inne
: Jakość wykonania słaba
3,0
Całokształt
Nie zachwyca. Ogólnie auto nudne, jedynie co je ratuje to dynamiczny i oszczędny silnik. Inaczej już dawniej bym się go pozbył, chociaż kupiełem nówkę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Do kultury pracy trzeba się przyzwyczaić. Jest oczywiście cichy, ale mi do gustu przypada bardziej TDI. Może to głupie ale tak jest. Silnik dynamiczny, najlepiej sprawdza się w trasie. Przyśpiesza najfajniej w przedziale 90-150 km/h. W mieście trzeba powachlować szybko biegami. Turbodziura do 1800 obrotów, więc spod świateł rozpędzanie wolniejsze od innych pojazdów, chyba że wystartujecie z wysokich obrotów.
3,0
Skrzynia biegów
Kultura przełączania biegów raczej przeciętna. Nie może równać się z markami niemieckimi. Przy przebiegu 68000 km przy poruszaniu drążkiem na postoju, słyszalne odgłosy rozluzowanych blaszek.
3,0
Układ jezdny
W pismach twierdzą, że zawieszenie jest najbardziej komfortowe spośród aut tej klasy. Jak dla mnie, to jednak zawieszenie to pracuje za głośno, a przejeżdzane nierówności są dosyć mocno odczuwalne w kabinie.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu wszystko ok
5,0
Ergonomia
Tu ok
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie diesel nagrzewa się wolno, a jak się już nagrzeje to nie zapewnia odpowiedniego ogrzania kabiny przy dużych mrozach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z przodu jak i z tyłu. Pod tym względem Yaris to naprawdę gigant. Niektóre auta klasy kompakt mogą się chować przy nim pod tym względem.
4,0
Wyciszenie
W miarę dobre wyciszenie, chociaż przy wyższych prędkościach słychać huczenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mi pali średnio 4,5 ON przy jeżdzie normalnej w proporcjach 70% trasa, reszta miasto. Bez żadnego ekodrivingu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Notorycznie przepalające się żarówki zarówno z przodu jak i z tyłu. Z przodu bardzo ciężka wymiana - serwis praktycznie. Z tyłu konieczność wykręcenia lampy i wtedy wykręcenia żarówki, chyba że ktoś ma bardzo chudą i sprytną rękę to sobie poradzi.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Prawdpodobnie mam uszkodzone sprzęgło od nowości. Trzeba bardzo ostrożnie ruszać, bo inaczej potrafi szarpać i stukać. Nie przyjemne i denerwujące to jest, a serwis bagatelizował sprawę. Ogólnie przeniesienie napędu jest za słabe to diesla z dużym momentem
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 D-4D 90KM 66kW
[l/100km]