Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris II Hatchback 5d

ala, 5 miesięcy temu
Silnik 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 235 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Duże wnętrze a krótkie auto - do miasta super.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : To nawet nie usterki - długa skrzynia wymaga przyzwyczajenia, jak się przechodzi z krótkiej. No i sprzęgło bardzo "krótkie", nie łapie "liniowo" jak np. w Clio 3.
4,0
Całokształt
Jest AUX, ale brak BT no i radio przedpotopowe;) Za to bardzo wygodna pozycja za kierownicą, fotele raczej przyjemnie twarde, sprawiają wrażenie, że jest jakieś trzymanie boczne, dużo schowków. Spory bagażnik w tak krótkim aucie i przesuwana o 15 cm kanapa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Chodzi bez zarzutu, trochę niskie obroty na jałowym biegu, w środku nie słychać i trzeba się przyzwyczaić by nie zdusić silnika przy ruszaniu (sprzęgło bierze krótko). Typowo miejska charakterystyka bo chodziło o normy Euro - raczej anemicznie, dopiero koło 4 tys. obrotów zaczyna ładnie przyspieszać.
4,0
Skrzynia biegów
Zdarzają się haczenia przy wstecznym, ale to nawet w instrukcji przewidziane. W Clio 3 biegi wchodziły lepiej. Skrzynia długa. Biegi 1-2 to raczej anemia, na 3 zaczyna się ładnie zbierać. Silnik lubi wysokie obroty i zdarza się, że na niższym biegu (np. 4) pali mniej niż na wyższym. Trzeba obserwować komputer i wyczuć. Warto sprawdzić w instrukcji optymalne prędkości do zmiany biegów - udało mi się zejść z 8.7 l w mieście na 6.9 i raczej da się więcej.
5,0
Układ jezdny
Dobrze, ale mam niestandardowe opony - szerokie niskoprofilowe16-tki i przy nich jest stabilna, ale twarde zawieszenie czuć.
4,0
Karoseria
Piękne to nie jest, ale za to duże w środku.
Komfort
3,0
Widoczność
Przednia szyba "niska", nie widać świateł nad skrzyżowaniem. W wersji 5-d słaba widoczność do tyłu przez szerokie słupki i dość wysoko poprowadzoną dolną krawędź tylnej szyby.
4,0
Ergonomia
Wyświetlacz radia to jakaś prehistoria, jak na starym zegarku elektronicznym - bez podświetlenia nic nie widać. Wtyk zapalniczki słabo widoczny - nisko na konsoli środkowej i zasłonięty. Panel klimatyzacji też nisko - mało wygodny za dźwignią zmiany biegów. Za to schowki z przodu super. I przesuwane indywidualnie o 15 cm fotele tylnej kanapy. Zegary centralnie - trochę przeszkadza mi to ustawienie gdy chcę obserwować bieżące zużycie paliwa. Genialny wyświetlacz - w okularach do dali widać równie wyraźnie co bez okularów (a z bliska potrzebuję okularów do czytania). W Clio 3 spojrzenie na zegary zmuszało mnie do zsunięcia na chwilę okularów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie wiem jak ogrzewanie, ale automatyczna klima działa błyskawicznie. Po każdym wyłączeniu silnika automatycznie ustawia się tylko wewnętrzna cyrkulacja powietrza. Trzeba ręcznie zmienić na zewnętrzną.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo, w wersjach topowych regulowana wysokość fotela kierowcy i kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach - wreszcie wygodna pozycja za kierownicą, mimo że wysoka. Jednak w okolicach kolan nie ma za dużo, konieczne było lekkie obniżenie fotela i dało się znaleźć dobrą pozycję. Jeśli regulacja kierownicy jest tylko góra-dół to warto przetestować bo może brakować miejsca na nogi. Mnóstwo schowków w zasięgu ręki.
4,0
Wyciszenie
Przy spokojnej jeździe cichutko, nie słychać silnika. W okolicy 3,5 - 4 tys. obrotów robi się głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno powiedzieć, mam za krótko. Na razie nie było awarii. Spalanie przy dynamicznej jeździe pokazuje 8.7l, ale trzymanie się instrukcji daje efekty - po 20 km już tylko 6.9, więc kwestia wyczucia biegu i powinno być coraz lepiej (mam też większe niż normalnie felgi i szerokie opony).
3,0
Stosunek jakość/cena
Niestety trzyma cenę, więc AC+OC sporo kosztuje za auto z 2011 (prawie 2,5 tys).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie tylko nie działa regulacja lewego lusterka. Poza tym elektryka sprawna.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miał wyciek oleju spod dekla, ale to tylko wymiana uszczelki. Wymiana chłodnicy bo tu też był wyciek. A więc generalnie Yarisowa klasyka. Czujniki ABS na razie ok;)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Yaris II Hatchback 5d