Auto jest segmentu B i do takiej kategorii trzeba je odnosić, nie ma co porównywać wyciszenia np. do passata itd. Yaris jest mały, zwinny, silniczek jest żwawy, ekonomiczny i cichutki. Wnętrze nudne, poza zegarami na środku. Skrzynia 6 biegów powoduje, że da się tym jeździć po ekspresówkach. Dużo informacji w sieci, bo i model ogólnoświatowo popularny. Ceny części ok. Jedną gwiazdę mniej za to, że podwozie ma ochotę już korodować, kto nie zareaguje na czas może się zdziwić
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc akuratna do takiego nadwozia, cichutki, szybko się nagrzewa, dużo miejsca w komorze silnika
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia dobrze dobrane, ale jest wybredna co do sposobu wrzucania biegu
5,0
Układ jezdny
Chyba ok. Nie wywraca się, jest dosyć twardo
4,0
Karoseria
Karoseria ok, podwozie już mniej. Trzeba pilnować i konserwować, bo rudy diabeł się czai
Komfort
4,0
Widoczność
Wycieraczka tylnej szyby trochę przeszkadza
5,0
Ergonomia
W porządku, dużo schowków. Przydałby się podłokietnik
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewanie super, klimatyzacja różnie. Klima przy wolnej jeździe i małych obrotach ma problem z wychłodzeniem wnętrza przy upale.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na takie małe autko super, 4 dorosłe osoby mogą gdzieś dalej jechać (bez dużego bagażu)
5,0
Wyciszenie
Jak na takie wozidełko jest bardzo dobrze. 120 km/h można po ekspresówkach latać
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciężko powiedzieć, jest taniej niż na przykład w lagunie 3
4,0
Stosunek jakość/cena
Psychofani Toyoty niepotrzebnie wywindowali ceny
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mały wyciek oleju z gniazda zaworów zmiennych faz, przepalony tłumik (na szczęście jest tani)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
[l/100km]