Karoseria
: drobne odpryski o kamyków i tzw. parkingówki
Zawieszenie
: brak
4,0
Całokształt
Idealne auto do miasta, ale i na autostradzie potrafi zawstydzić wszelkiej masci "wieśwageny" i BMW 3w1 z domieszką wiaty przystankowej. 101 KM przy niecalej tonie wagi daje przyjemność z jazdy. Oczywiście komputer potrzebuje chwili by zrozumieć czego kierowca chce i silnik dziarsko zabiera się do pracy.
Fotele dobrze wyprofilowane do mojego wzrostu 183, siedzisko mogłoby być ciut dłuższe. Nawet z tyłu się mieszczę przy ustawieniu fotela pod siebie. W 20 cm dłuższej Fieście nie było szans się wcisnąć. Zawieszenie dość twarde, ale gwarantujące stabilność jazdy w zakrętach. Toyotka jedzie w zakrętach jak po szynach, żadnych przechyłów, niestety fotele mają za słabe boki i kierowca z pasażerami przechyły mają. Jednak to w końcu autko do miasta.
Pozostałe minusy. Spalanie w mieście 6 l/100 km można miedzy bajki włożyć, może jest to możliwe przy wyłączonej klimatyzacji, ale nie po to ją mam by jej nie używać. Wolę komfort i bezpieczenstwo jazdy niż głupie "polskie" oszczędzanie paliwa. Drugi minus to umieszczenie przycisku sterowania komputerem pokładowym przy zegarach. Trzeba się dobrze wychylić by sięgnąć.
Suma sumarum, auto godne polecenia, wymieniam olej, klocki hamulcowe i coroczny przegląd (warto to robić w ASO Toyoty) - to wszystkie wydatki.
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia. Piąty bieg można wrzucić przy 70 km/h, szósty przy 90 km/h, oczywiście bez gwałtownego przyspieszania.
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
[l/100km]