Silnik
: Silnik dynamiczny, potrafi spod świateł zadziwić nie jednego łebka w starej beemce, dodatkowo przy odrobinie oszczędności potrafi spalać naprawdę mało.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Jedna przykra niespodzianka przy przebiegu 35tyś. km, nagar zgromadzony w silniku, wymusił wymiane tłoków
4,0
Całokształt
Samochód bezawaryjny, dobrze wyposażony w wersji premium, wnętrze całkiem przestronny, choć brakuje nieco bagażnika. Auto idealnie spisuje się w ruchu miejskim, gdzie sprawdza się zwrotność i dynamiczny silnik, w trasie również się sprawdza silnik nie dostaje zadyszki, a jego osiągi są wystarczające.
Wrażenia
5,0
Silnik
Poza jedną wpadką przy 35 tyś. km wymiana tłoków. Powód? Zgromadzony nagar. ASO wymieniło tłoki na nowe, od tamtej pory żadnych problemów. Poza tym jednostka bezawaryjna, dynamiczna, a przy tym oszczędna, ale to też zależy od niego kierującego.
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie skoki lewarka, skrzynia precyzyjna.
4,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma się drogi, chociaż fakt że jest dość wysokie sprawia że w szybkich (bardzo szybkich) łukach nieprzyjemnie przechyla się na boki, ale warto podkreślić że mimo to nie traci przyczepności.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże lusterka, auto dobrze oszklone, jeden mały minut to szerokie słupki C (tylne) oraz mały obszar czyszczony przez wycieraczke tylnej szyby.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, duża ilość pojemnych i praktycznych schowków, przy odrobinie organizacji żadne szpargały nie walają się po aucie ;)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie działają dość sprawnie, dmuchawa nawiewu pracuje całkiem kulturalnie nawet na najwyższym biegu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie przedniej części auta mają komfortowe warunki, z tyłu jest nieco gorzej, szczególnie jeśli kierowca jest wysoki i mocno odsunięty do tyłu. Plus za brak środkowego tunelu co ułatwia podróż z kompletem pasażerów.
5,0
Wyciszenie
Podczas postoju na światłach można pomyśleć że silnik zgasł, więc jest naprawdę przyzwoicie. Silnik dzięki sporej mocy jak na rozmiar samochodu (101km) i sześciobiegowej skrzyni biegów nawet przy prędkościach autostradowych (140-150) zachowuje się kulturalnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wysokie ceny części, oraz niektóre zastosowanie np. (świec irydowych) podnoszą koszty eksploatacji. Jednak wysoki poziom bezawaryjności i umiarkowany apetyt na paliwo rekompensują to.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto przy pierwszym kontakcie wydaje się niewarte swojej ceny, plastiki robią wrażenie słabej jakości, jednak są trwałe, a samochód jest bezawaryjny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie stwierdziłem żadnych drobnych usterek do przebiegu 111000, jedynie okresowe wymiany oleju i raz zapaliła mi się kontrolka check, ale było to spowodowane tym że świecie miały przeciągnięty interwał, po wymianie wszystko wróciło do normy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedna przykra niespodzianka przy przebiegu 35tyś. km, nagar zgromadzony w silniku, wymusił wymiane tłoków. ASO długo dochodziło przyczy usterki, a samochód był unieruchomiony przez 3 tygodnie, ale do tamtej pory żadnych przygód.