Inne
: Komfort, cichsza praca silnika, mniejsze spalanie na trasie pomimo wiekszej pojemnośći silnika (Yaris I do Yaris II), elastyczny silnik, praca zmiany dźwigni biegów
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje cicho, bez zarzutu. Nie ma porównania z poprzednikiem. Bardzo elastyczny. nawet na 6 można jechać 65-70 km/godz i daje radę.
5,0
Skrzynia biegów
Także supoerlatywy. W poprzedniku II bieg dość trudno wchodził. Teraz jest wszystlko bardzo łatwo przerzucać z dziecinną lekkościa
5,0
Układ jezdny
Skręt na jezdni pokonuje świetnie (promień skrętu). Łatwo zawracać, wyjeźdżać z zatoczek, parkować.
Komfort
4,0
Widoczność
O wiele lepsza, zwłaszcza poprzez obniżenie zagłówków z tyłu. Także boczne szyby są wyważone w wielkości.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki (bardzo prosty układ na desce rozdzilczej) Jednakże mogłoby byc wiecej inwecji w kształtach (plastyka, wzornictwo).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko jak w poprzedniku dostarcza ciepła (zima), mróz z szyb takze błyskawicznie schodzi. Wentylacja wnętrza (4 stopnie) jest dość dobra.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na to auto też jest o niebo lepsza przestrzeń niż w poprzedniku (Yaris I generacji), większy znacznie komfort, z miejskiego auta przeistoczyło się w auto którym o wiele bardziej komfortowo czujemy się jadąć 500-700 km. Pasażerowie z tyłu mają o wiele wiecej miejsca z tyłu. Regulacja przesuwu miejsc (przód i tył, pochylenie i odchylenie siedzń tylnych)nareszcie dobrze pomyślana. Zwiększyła sie przestrzeń bagażnika
4,0
Wyciszenie
Yaris II generacji jest cichszy. Przy wyprzedzaniu na III, IV lub V biegu nie buczy jak poprzednik. III bieg jest jak zwykle najbardziej dynamiczny i tu tez nie ma znaczących odchyleń w decybelach - jest ciszej!!
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie jeżdżąć po Warszawie (częste światła czerwone, przestoje, ruszanie i hamowanie i tak dalej (tak np.słynne zakorkowane skrzyżowanie Bonifraterska i Konwiktorska, Modlińska) - to spalanie jest niestety nie najlepsze 7,8-7,9 l/100 pomimo tego ekonomicznego zachwalanego silnika (101km).Deptanie na gaz, zwiekszające dynamikę daje spalanie rzedu aż 9 litrów (samochód ma ok 2.600km przejechanych), ale mam nadzieje że albo sie silnik dotrze, albo poznikaja utrudnienia miejskie w stolicy (płynność jazdy, zielona droga). Na trasie pali 5,7-5,9 (np. Warszawa-Przemyśl)więc tutaj nie jest tak źle.Jest tak sobie. Yaris II rocznik 2009, wersja Sol, kurtyny boczne, 5 drzwi. Nie ma w nim zamontowanego systemu tak szeroko komentowanego (Stop and drive)- to miała być ta ekonnomia z ekologia. Gdyby to montowano w tej wersji było by lepeij ze spalaniem w mieście
4,0
Stosunek jakość/cena
W skali ocen od 1 do 5 daję 4 (4-) a to ze względu na brak systemu Stop and Drive w tym modelu, wykończenie (plastiki lekko trzeszczące, mat plastiku chyba z nie najwyższej półeczki), nijaka kolorystyka wnętrza modelu Sol, także to spalanie w mieście... może w Japonii jest lepiej i faktycznie spala 6,6 - 6,9 jak bodaj piszą w folderze firmowym
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie nie ma żadnych mankamentów. Draźnią plastiki i dość buroszare kolorki wnętrza i pokręteł (przypominają zakrętki do butelek).Z lewej strony przy nodze osłona tuz przy drzwiach plastikowa i niedopasowana (lekko odstaje). W dopracowaniach nie jest jeszcze w tym modelu Toyota najlepsza. Duża praca nad estetyka wnętrza Yarisa drugiej generacji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma (odpukać w niemalowane drzewo żadnych usterek). Cos tam tylko sporadycznie przy skrecaniu nieraz zapiszczy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.33 Dual VVT-i 101KM 74kW
[l/100km]