Inne
: Przede wszystkim niezawodność auta oraz funkcjonalne i całkiem spore wnętrze, jak na mały samochód.
5,0
Całokształt
Posiadam Yariskę od nowości. Bardzo ją lubię, nigdy mnie nie zawiodła. Auto niesamowicie bezawaryjne, ma swoje drobne wady, ale jest bardzo praktyczne i przyjemne w codziennym użytkowaniu. Super auto do jazdy po mieście i po okolicy (do tego w końcu zostało zaprojektowane), na autostradzie gorzej. Ma swój klimat. Teraz jeździ nią żona, a ja nowym większym VW Jetta z dsg, ale często pożyczam Toyotę, by nią pojeździć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.3 87 KM jest ekonomiczny i całkiem zrywny, odpowiedni do miasta, ale i w trasie daje radę. Mocny przy wysokich obrotach.
4,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie ok, choć na autostradzie brakuje 6 biegu, przez co powyżej 100 km/h jest dość głośno.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie zestrojone bardziej komfortowo niż sportowo i tak ma być w samochodach tego typu.
Komfort
5,0
Widoczność
OK, bez uwag. Fajna wysoka pozycja za kierownicą, więc więcej widać, do tego duże lusterka boczne.
5,0
Ergonomia
Mnóstwo schowków, przesuwana tylna kanapa, praktyczny centralny wyświetlacz, wysoka pozycja za kierownicą, łatwość parkowania ze względu na niewielkie wymiary.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK, bez uwag. Grzeje, chłodzi, więc wszystko w porządku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto z zewnątrz małe, ale w środku nadspodziewanie przestronne, bagażnik średni, ale można go w każdej chwili powiększyć jednym ruchem ręki przesuwając tylną kanapę.
3,0
Wyciszenie
Do 100 km/h w porządku, powyżej robi się głośno, co na dłuższą metę (zwłaszcza na autostradzie) trochę męczy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie (średnio około 5.6 litra przy zwykłej, spokojnej jeździe) + prosta i niezawodna konstrukcja daje rozsądne koszty utrzymania.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jako nowe, kupione w salonie w 2007 r. było bardzo drogie, jak na małe auto, ale teraz nie żałuję żadnej wydanej złotówki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Powiem tylko tyle: 165 tys. przebiegu i tylko wymienione żarówki oraz raz klocki hamulcowe. Auto po takim przebiegu wygląda bardzo dobrze. Dodam jeszcze, że dbam o samochód, regularnie go serwisuję, a na wszelki wypadek zakonserwowałem podwozie (bo to często słaba strona japończyków).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie zupełnie nic. Prosta i solidna konstrukcja, to gwarancja niezawodności. Na marginesie dodam, że z tego co słyszałem, silniki 1.3 robią po 300 tys. bez remontu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i VVT-i 86KM 63kW
[l/100km]