Inne
: Ogromne wnętrze - za to kierowcy kochają samochody. Nawet więksi pasażerowie mają dużo miejsca na tylnej kanapie.
3,0
Całokształt
W zasadzie nie mam wiele do zarzucenia temu autu. Silnik - słaby i hałaśliwy, ale mało pali. Układ kierowniczy zbyt \"dosłowny\", ale w mieście przy niższych prędkościach jest poprawnie, choć żona bardzo na niego narzeka. Jest to małe auto i nie można wymagać cudów - wszystkich się nie zadowoli. Unikajcie skrzyni 6-cio biegowej - źle dobrane przełożenia, pali więcej niż 5-cio biegowa, a na 6 już nie przyśpiesza.
Wrażenia
3,0
Silnik
Lubi wysokie obroty, więc jeśli chce się jechać płynnie to niestety silnik jest hałaśliwy - zwłaszcza na trasie.
3,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń, chociaż skok dźwigni mógłby być mniejszy, czasami zdarza się że bieg nie wchodzi precyzyjnie.
2,0
Układ jezdny
Dla mnie samochód niestabilny na trasie - co jest naturalne, bo to wysokie, a zarazem lekkie auto. Dla mojej żony układ kierowniczy jest zbyt czuły i wszystkie manewry wykonuje zbyt \"dosłownie\".
Komfort
2,0
Widoczność
Szerokie przednie słupki sprawiają, że przy dojeżdżaniu do skrzyżowania trzeba się nagimnastykować, by dobrze ocenić sytuację.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, a obsługa jest naprawdę intuicyjna - Toyota w najlepszym wydaniu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima manualna. Moim zdaniem nie działa najlepiej w upały, ale to chyba domena wszystkich samochodów z małymi silnikami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaskakująco duże wnętrze przy tak małych gabarytach zewnętrznych. Mnóstwo schowków (5 zamykanych na desce rozdzielczej!). Super pomysł z przesuwnymi fotelami tylnymi, dzięki czemu możemy bez problemu spakować 4-osobową rodzinę na wakacje. Przy codziennej jeździe dziecko na foteliku nie zawadza nogami o przedni fotel, a rodzic nie łamie sobie kręgosłupa przy zapinaniu dziecka.
2,0
Wyciszenie
Niewystarczające. Przy wyższych obrotach silnik naprawdę nie daje o sobie zapomnieć. Zawieszenie również słychać na nierównościach. Ale składałbym to na karb niewielkich gabarytów - to w końcu jeden z najtańszych modeli Toyoty.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miałem okazję użytkować 2 Yarisy. Z silnikiem 1,3 i 1,0. 1,3 (skrzynia 5-cio biegowa) naprawdę przyzwoicie - w cyklu mieszanym 5,7. Przez 2 m-ce używałem Yarisa z tym motorem, ale skrzynią 6-cio biegową i okazuje się, że palił więcej! Zwłaszcza na trasie - za mały silnik i nie miał siły pociągnąć. Yarisa z silnikiem 1,0 używałem w czasie wakacji - auto zastępcze. Na trasie palił 4 litry!!! I nie było wielkiej różnicy jeśli chodzi o osiągi w porównaniu z motorem 1,3.
1,0
Stosunek jakość/cena
Odradzam zakup nowego! Cena stanowczo za wysoka. Jeśli masz do wydania 40 tyś. to lepiej kupić coś większego używanego, a Yaris używany 2-3 letni jeśli ma znaną historię jest równie dobry jak nowy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie zepsuło. Do serwisu jechałem tylko na przeglądy okresowe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 i VVT-i 86KM 63kW
[l/100km]