Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris II Hatchback 5d

Krzysztof, 15 lat temu
Silnik 1.3 i VVT-i 86KM 63kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.3 i VVT-i 86KM 63kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,31
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik o poj. 1.33 litra i mocy 100 KM w połączeniu z 6 biegową skrzynią to rewelacja. Najwięcej zaskakuje, że pracuje bardzo cicho. Choć nie za bardzo daje się odczuć moc 100 KM. To jest silnik niskich obrotów, na których spalanie jest oczywiście też niskie i przy tym niestety moc niezbyt duża. Wejście na wyższe obroty wymaga zupełnie innego stylu jazdy i jest możliwe. Ale to w jeździe nowym Yarisem raczej zbędne. Główny cel konstruktorów - oszczędne spalanie i cicho pracujący napęd - został doskonale osiągnięty!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Za miękkie na boczne wychylenia, za twarde na poprzeczne przeszkody.
Inne : Słaba klimatyzacja.
Układ hamulcowy : Za czuły pedał hamulca.
4,0
Całokształt
Yaris 2009 jest idealny dla kobiet. Ładny, z dużo lepszym (twardszym) lakierem niż kiedyś, zgrabny, nie za duży, znakomicie dostosowany do przewozu małych dzieci. Zwrotny, łatwy w manewrowaniu, ze świetnym wspomaganiem kierownicy, cichutki, niezawodny. Wyliczać jego zalety możnaby jeszcze długo, długo...
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik poj. 1.33 i mocy 100 KM (wersja Luna) jest dość elastyczny. Ale to nie rewelacja w tej klasie aut. Jego cechą jest natomiast "wymuszane" oszczędne spalanie (dlatego ocena 4). W niektórych przypadkach może być niestety z tym kłopot. Sterowanie elektroniczne z pedału gazu jest nieco opóźnione i nastawione na raczej mniej, niż więcej podawania paliwa. To jest dobre przy spokojnej jeździe. Jednak w przypadku konieczności nagłego przyspieszenia, np. przy wyprzedzaniu, silnik się po prostu dusi z braku paliwa, a szybszych obrotów nabiera zbyt wolno. To może być niebezpieczne! Trzeba sobie umieć z tym radzić, koniecznie wcześniej wchodząc na wyższe obroty. Największa zaleta - super cichy. To prawdziwa rewelacja!!
4,0
Skrzynia biegów
Twardej skrzyni 6 biegów trzeba się trochę nauczyć, bo łatwo można się pomylić. A to też niebezpieczne. Na szczęście jak się dojdzie do wprawy, to jest dobrze. Ale czasami jest obawa, że wejdzie nie ten bieg. Dużo trudniejsze jest też hamowanie silnikiem z redukcją biegów na niższe. Ale zysk posiadania szóstego biegu jest wyraźnie odczuwalny w niższym spalaniu i zdumiewającej ciszy we wnętrzu auta przy szybszej jeździe na trasie.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie Yarisa 2009 pracuje dziwnie. Z jednej strony jest miękkie, gdyż na ostrych zakrętach auto wychyla się na boki. Z drugiej - przy przejeździe przez poprzeczne nierówności (np. tzw. śpiących policjantów) - Yaris twardo podskakuje. Lekki tył ma tendencje do nadsterowności, a stosunkowo mały rozstaw osi skutkuje nieprzyjemnym kiwaniem przód-tył na nierównościach. Czy naprawdę przez 10 lat produkcji tego samochodu nie można coś z tym zrobić!? Hamulce ostre, może nawet za bardzo. Trzeba uważać - Yaris może stanąć niemal w miejscu. Inne auto z tyłu może się nieoczekiwanie znaleźć w naszym bagażniku. Na plus - bardzo duże koła. Drobne nierówności są dzięki nim niewyczuwalne, a znakomita zwrotność zachowana.
Komfort
5,0
Widoczność
Nowej wersji 2009 trudno coś zarzucić. Widoczność wszędzie jest bardzo dobra. Najbardziej poprawę widać w widoczności do tyłu. Na plus - duże lusterka boczne. A zobaczcie jak pracują przednie spryskiwacze! Najwyższa klasa!!!
3,0
Ergonomia
Ergonomia mogłaby być lepsza. Ręczne pokrętła, to w nowszych modelach współczesnych aut już schyłek. W nowym Yarisie, na jego wizualnie bardzo nowoczesnej desce, pokrętła stanowią dziwny archaizm (przechodzi się już przecież na elektronikę, która jest bardziej precyzyjna i wygodna). Wybranie ustawienia pokrętłem rodzaju nawiewu wymaga oderwania wzroku od jezdni. A przecież można to prosto i skutecznie poprawić! Na plus - poprawiono znakomicie oświetlenie wewnątrz kabiny.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest raczej przeciętna. Brakuje możliwości jednoczesnego otwarcia wszystkich wlotów powietrza do wnętrza. Klimatyzacja ciężko daje sobie radę z wyższymi temperaturami. Na szczęście nie zabiera silnikowi zbyt dużo mocy i paliwa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po zwiększeniu długości samochodu przestrzeń w kabinie jest na przyzwoitym poziomie. Jak dla małego auta trudno oczekiwać tu jeszcze czegoś więcej. Bagażnikowi brakuje równej podłogi przy złożonej tylnej kanapie (tak jest w Hondzie Jazz). Wysokie posadowienie foteli może się podobać i sprawia przyjemność nie tylko z wsiadania i wysiadania, ale i co najważniejsze - z jazdy. Na minus wnętrza trzeba wymienić mały wybór koloru tapicerki. Czarny plastik deski z przodu lubi łapać kurz. Na szczęście łatwo się go wyciera lekko wilgotną gąbką, podobnie i tapicerkę drzwi.
5,0
Wyciszenie
Na początek mały negatyw - przy wiekszych prędkościach wyraźnie słychać w samochodzie podmuchy wiatru. Ale nie jest to dokuczliwe. Teraz tylko pozytywy. Największy skok jakościowy w modelu 2009 to wyciszenie jego wnętrza. Zrobiono to perfekcyjnie i bardzo skutecznie. Efekt rewelacyjny!!! Jedna z największych wad Yarisów – nadmierna głośność – to już przeszłość. Nowym modelem jedzie się cichutko przy każdej prędkości. Prawdziwy sukces!!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na przyzwoitym, niskim poziomie. Yaris-2009 ma bardzo oszczędnie wyregulowane sterowanie dopływem paliwa. Trudno tu o nadmierne spalanie. Po prostu się nie da!
4,0
Stosunek jakość/cena
W Yarisie 2009 poprawiono bardzo wiele aby zrobić samochód przyjazny dla użytkownika, bezpieczny, łatwy w prowadzeniu i dający przyjemność z jazdy. Jest wart swojej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
NIC
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i VVT-i 86KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.3 i VVT-i 86KM 63kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
7,3
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Yaris II Hatchback 5d