Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris II Hatchback 5d

Jan e-mail: jjbrzost@pro.onet.pl, 15 lat temu
Silnik 1.3 i VVT-i 86KM 63kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.3 i VVT-i 86KM 63kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,69
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Yaris 2009r. z silnikiem 1.33 litra to prawdziwie rewelacyjna jakość!!! Bardzo dynamiczny, elastyczny i co najważniejsze - cichy przy każdej prędkości
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Do przeszłości odłożyli konstruktorzy Yarisa jego silniki warczące jak kosiarki spalinowe. Silnik mojego Yarisa o poj. 1.33 litra (benzyna) i mocy 100 KM to wspaniała jednostka napędowa, idealnie dopasowana do tego rodzaju samochodu. Jego największą zaletą jest nie tylko bardzo dobra dynamika, co jest niezwykle ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa, lecz także to o co było dotąd najtrudniej - wyciszenie jego pracy. Udało się to rewelacyjnie!!! To naprawdę robi wrażenie, jak się jedzie i silnika prawie nie słychać w całym spektrum prędkości od 0 do 140 km/godz!!!
5,0
Skrzynia biegów
Sześcio-biegowa skrzynia (Yaris-Luna) to nowość. Ale spisuje się poprawnie. Wsteczny wchodzi bardzo poprawnie. Piątka jest mocna. Lecz szóstka to tylko na autostradzie albo przy jeździe z góry - dynamika żadna. Ale za to jaka oszczędność na paliwie!!! Jedyny mały minus, to że typowo w Yarisach - twarda.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie w Yarisach zawsze było bardzo dobre i wydawało się, że lepsze już być nie może. A jednak... To co osiągnięto w Yarisie 2009 może zadziwić nie jednego posiadacza samochodu nawet z wyższej półki. Nie będe się rozpisywał - po prostu SUPER!!!.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszyscy dotąd narzekali na słabą widoczność do tyłu. To już się skończyło! Różnica na plus w stosunku do porzednich modeli jest powalająca. Wielkie brawa dla konstruktorów!!!
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie trzeba i wygląda zarówno ładnie, jak i stylowo, nowocześnie i zarazem skromnie, nie przegadane ani nie przestylizowane. Nawet poprawiono sterowanie tylnej wycieraczki, która wreszcie ma przerywany tryb pracy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z wentylacją jest jakby trochę słabo. Nawiewy jakieś malutkie, mikre. Trzeba włączyć 2 stopień, aby dopiero poczuć, że coś dmucha... Co do ogrzewania - latem, jeszcze nie wiem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń kabiny - jak zawsze w Yarisach jest rewelacyjna. Bagażnik powiększono do 272 litrów i dla mnie jest już wystarczający (poprzedni to był tragedia!!). Ratować się też można przesunięciem tylnej kanpy do przodu. Efekt jest murowany! Tylko dlaczego pozostawiono (jedyną dotąd dostrzeżoną wadę) w kabinie pasażera - nad głową bardzo małe, wręcz symboliczne osłony przeciwsłoneczne?!
5,0
Wyciszenie
To największa pozytywna niespodzianka w Yarisie 2009 (silnik 1.33). Samochód jest tak cichy, jakby się jeździło mercedesem, a nie małym miejskim samochodem. Co ciekawe - wyciszenie jest skuteczne przy dowolnej prędkości. Czasami przy silnym wietrze jednak w środku słychać jego podmuchy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest na bardzo przyzwoitym niskim poziomie. Yarisy są z tego słynne.
3,0
Stosunek jakość/cena
Yaris powinien kosztować nieco mniej, bo w jego cenie można kupić większą Hondę Jazz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i VVT-i 86KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.3 i VVT-i 86KM 63kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
7,3
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Yaris II Hatchback 5d