niezły samochód do miasta i na małe wyprawy na wieś. Nie jest to limuzyna dla dużej rodziny, ale dla 2+1 powinna wystarczyć.
Wrażenia
3,0
Silnik
nieco irytujący wysoki dźwięk przy zmianie biegów na wyższe. Elastyczność taka sobie (do miasta wystarczy). niskie spalanie w miescie (6,1l/100).
3,0
Skrzynia biegów
czasami gaśnie silnik na "1"ce, ale to dlatego, że sprzęgło się bardzo czułe -trzeba się oduczyć starych nawyków.
4,0
Układ jezdny
bardzo zwrotny jak na swoją wielkość. dobrze trzyma się drogi
Komfort
4,0
Widoczność
bez uwag
3,0
Ergonomia
wygodne siedzenia z długim siedziskiem. regulowane oparcie tylnej/dzielonej kanapy, dużo schowków (niezbyt pojemnych), brak rączek dla pasażera z przodu i z tyłu. Podwójne dno w bagazniku nie jest dobrym rozwiązaniem - marnuje się za dużo przestrzeni. Ruchome tylne siedzenia to dobry pomysł.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez uwag. nawet kosmiczne ustawienie pokręteł nie jest zbytnio uciążliwe
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
słyszy się pracę silnika, która nie jest zbyt przyjemna (zbyt dużo wysokich dźwięków). Radio pomaga się zrelaksować.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
małe zużycie paliwa w mieście (za miastem jeszcze nie bylem, ale zakładam, że pewnie spadnie poniżej 5,5l), podobno cena przeglądu nie powinna być wyższa od tej dla yarisa 1.
3,0
Stosunek jakość/cena
zbyt wysoka cena - chyba tylko dlatego, ze toyota produkuje niezawodne samochody. Ten samochód powinien kosztować maksymalnie 35tyś w podstawowej wersji 5d.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
alarm dziwnie się zachowuje, blokada skrzyni biegów nie zawsze łatwo się zakłada (czasami muszę kilka razy wrzucić wsteczny, aby bolec wlazł na swoje miejsce).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 VVT-i 69KM 51kW
[l/100km]