Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris II Hatchback 5d

Greg Ostertag, 19 lat temu
Silnik 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 1 tys. km
Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
3,69
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Kiedyś miałem Yarisa - wersja sprzed face liftingu i odnoszę wrażenie, że tatmten model był bardziej dynamiczny i ekonomiczny, czy Ktos ma moze podobne porównaie?
Wrażenia
3,0
Silnik
Własnie odebrałem nowego Yarisa (wersja base, bez wspomagania ale z klimą) i zrobiłem nim w drodze do domu 300 km. Pierwsze wrażenia? Bardzo plastikowy samochód, brak wspomagania kierownicy podczas manewrów na parkingu wymaga sporej siły. Silnik mułowaty, na 5 biegu lepiej nie zabierać się do wyprzedzania, moze być goraco, na 4 biegu troche lepiej się zbiera ale i tak wymaga sporego zapasu odległości. Powyżej 100 km/h robi sie głośno. Spalanie na razie mało ekonomiczne, przy prędkości do 120km/h, sama trasa - średnia wg. komputera to 6.7, zobaczymy jak dalej. Plusy to dobra klima, radio z którego nie trzeba zabierac panelu oraz zawieszenie - trzyma sie drogi jak przyklejony.
3,0
Skrzynia biegów
Początkowo problemy z wrzuceniem 5 i wstecznego. Mysle, ze to kwestia przyzwyczajenia, aczkolwiek w seacie (cordoba)biegu wchodziły od poczatku idealnie.
4,0
Układ jezdny
Dobrze znosi dziury i nasze piekne koleiny, jak na tak mały samochód to zawieszenie super.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra do przodu, do tyłu też nie jest źle, to w końcu krótki, miejski samochodzik, plus za duze boczne lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu poza prędkościomierzem ale akurat dla mnie to plus tego samochodu, nie trzeba prawie odrywać wzroku od drogi by znac prędkośc jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duża powierzchnia szyb szybko sie nagrzewa ale z klimą w największe upały żadna podróz nie straszna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przudu ok, ale siedzenia za krótkie i przy dłuzszej podrózy powoduja ból kręgosłupa, w seacie nawet przy podrózy 800 km dziennie nie było takich problemów. Z tyłu niewiele miejsca, bagażnik z trudem pomieści weekendowe zakupy. Plus za przesuwana kanapę.
3,0
Wyciszenie
Pow. 100 km/h głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie spalanie bez rewelacji, 6.7 na trasie do 120 km/h. wg. komputera. Daleko odbiega to od danych fabrycznych ale może Yaris musi sie dotrzeć;-)
3,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniadze ten samochód ratuje przede wszystkim: mit Toyoty, zawieszenie i to chyna koniec... a jeszcze fabryczne radio (bo nie ukradną, a nie że tak pieknie gra).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 VVT-i 69KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Średni koszt przejechania 100 km
18,00 zł
6,1
l/100km
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Yaris II Hatchback 5d