Silnik jest niezawodny i bardzo cichy, jednak zbyt słaby do auta ważącego ponad tonę. Łańcuszek rozrządu wymaga konkretnego oleju i jego wymiany co 10 tys. inaczej rozrząd szybko się skończy. Do tego hałasuje zimą przez pierwszych kilka km.
3,0
Skrzynia biegów
Zgrzyta czasem przy wrzucaniu wstecznego. Zestopniowana tak by zrekompensować zbyt słaby jak na taką masę samochód, przez co na 5 biegu mamy już obroty ponad 3tys. przy przepisowych prędkościach. Autostrada zdecydowanie odpada.
4,0
Układ jezdny
Sztywny, prowadzi się pewnie ale trzęsie pasażerami, zdecydowanie na lepsze drogi.
4,0
Karoseria
Wymaga zabezpieczenia antykorozyjnego żeby przeżył w Polsce. Inwestycja rzędu 1000zł ale dzięki temu do dziś zero śladów.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra we wszystkich kierunkach.
4,0
Ergonomia
Bardzo dobra, wszystko pod ręką i czytelne, choć siedzisko fotela za krótkie dla ludzi normalnego wzrostu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa. Klimatyzacja działa symbolicznie ale wystarczająco (ma małą ilość czynnika chłodzącego). Plusem jest to, że łatwo wyczyścić i odgrzybić samodzielnie parownik.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest szeroki, wygodnie jadą 4 osoby. Tylna kanapa z regulowanym pochyleniem i na szynach. Można zwiększyć pojemność bagażnika kosztem miejsca dla pasażerów. Sam bagażnik symboliczny, w wakacje niezbędny box dachowy.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho w środku. Zdecydowana poprawa względem pierwszej Yariski.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie o litr większe niż w trzycylindrówkach konkurencji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trzyma cenę i jest wyraźnie droższe od konkurencji ale warto dla bezawaryjności.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez trzy lata wymieniłem dwie żarówki. I to wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kompletny brak. W Fabii co roku naprawiałem zawieszenie, tutaj od trzech lat nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 VVT-i 69KM 51kW
[l/100km]