Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris II Hatchback 5d

Yadam Omleth, 10 lat temu
Silnik 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 70 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,31
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Do kjs mam fiata a w codziennej jeździe uwielbiam zakręty w Toyocie, opony 195/50/15 i na mocno krętej nikt mnie jeszcze nie dogonił :)
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik nieduży, wręcz mały, jednak wielki duchem. Oboje (tj. ja i mój silnik) obroty powyżej 3-3,5 tys. Właściwe nie odczuwam różnicy przy włączonej klimie. Różnicę czuć dopiero chłodnym wieczorem przy wilgotnym powietrzu, wyraźnie "ciągnie" lepiej. Jeszcze jedno-ma fantastyczny pomruk (szczególnie przy otwartym bagażniku w czasie jazdy:)
4,0
Skrzynia biegów
Biegi przy włączaniu nie chrupią jak w Starletce z 88 r. Jest to precyzyjny układ o świetnym zestopniowaniu w przeciwieństwie do skrzynii z bezyny 1.3 (5 bieg. sam jeździłem a o 6 bieg. słyszałem że też kiepsko). W 1.0 człowiek nie ma wrażenia że piątka jest za krótka. Na 2-90km/h na 5-z góry 180km/h pokazał licznik.
5,0
Układ jezdny
Czytam opinie o przeciętnym zawieszeniu. Dlaczego zatem przyspieszam na każdym zakręcie. Może to zasługa felg 15x7" i opon Platin na przód (świetne na mokrym i suchym) i na tyle jakies summerstar (też o dziwo nieźle trzyma) w rozm. 195/50 15. Uwielbiam kręte drogi i to jest żywioł tego auta, które wręcz zacieśnia je i nie ma mowy o podsterowności a ew. nadsterowność po mocniejszym dohamowaniu można wykorzystać efektownie ładnym slidem.
Komfort
4,0
Widoczność
Efekt szerokiego przedniego słupka. Mała gimnastyka tułowia-trzeba się czasami wychylić dla pewności na skrzyżowaniu.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima nie wychłodzi auta od razu w 30 stopniach. Ale chłodno robi się dość szybko i nawet na 1 biegu wentylatora przy 25 stopniach podkręcam ogrzewanie na 1/5x.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy tych gabarytach a właściwie przy wrażeniu patrząc na auto z zewnątrz jest naprawdę doskonale. Bagażnik po usunięciu wkładki tworzącej podwójne dno pomieści subwoofer 30 litrów i worki z trawą po skoszeniu 1000 m2 ogrodu. Jak wiadomo oparcie ma regulację położenia i cała kanapa jest przesuwna i podzielona w stos. 1/3 do 2/3.
4,0
Wyciszenie
Wersja 2005 (made in japan) ma wyściełanie praktycznie każdego zakamarka, nawet pod przesuwną tylną kanapą. Dobrze spasowane elementy plastkiowe (jeżdże sporo po gruntowych drogach i jedyne co da się słyszeć to pukający łącznik stabilizatora który mojego traktowania najwidoczniej nie toleruje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jazda do zakopanego (600km) trzy osoby, bagaż wiadomo, klima cały czas autostrada 140-160 (wspomniane 180 też), wynik 7l/100 rzeczywiste. Droga powrotna też sprawnie ale trochę wolniej i wyszło już 6 litrów/100. Wkoło komina też 6 litrów realnie średnio. Przy 90 km/h poniżej 5 litrów. Wiem że auto miejskie bez sportowego sznytu ale jadąc większym autem w ten sam sposób spalimy na pewno więcej. Jestem zadowolony bo jak dotąd żadnych nieprzewidzianych kosztów nie było. Oleju do silnika wlejemy 3 l i jest full-mało prawda?
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto cenne więc można liczyć na odzyskanie sporej sumy przy odsprzedaży. Przez te 2 lata trzech starszych panów wyraźnie było autem zainteresowanych chociaż tu rysa tam wgniot a auta nie ogłaszałem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest doskonale ale zaznaczyłem "dobrze" żeby nie zapeszać.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jest doskonale ale zaznaczyłem "dobrze" żeby nie zapeszać.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 VVT-i 69KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Yaris II Hatchback 5d