Karoseria
: Najlepsze w tym aucie jest: niezawodnosc i przestrzen dla pasazerow.
Najgorsze w tym aucie jest: hamulce, bagaznik, cena.
4,0
Całokształt
Yaris 1.0 to bardzo udany miejski samochod. Rozczaruje sie ten kto bedzie chcial go wykorzystywac do dalszych podrozy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.0 tylko dla cierpliwych. Jak sie mocno wciska gaz to mozna ruszyc razem z innymi spod swiatel. Wyprzedzenie innego samochodu to niemal wyczyn. Spalanie na autostradzie przy sredniej predk 110-115 km ok 5,1 l. W miescie jest dobrze pod warunkiem ze silnik nie stygnie, tj do 6 l. Ostatnio jezdze po miescie na krotkich dystansach i mam wrazenie ze pali duzo wiecej. Nie sa to dane producenta, ani wskazan komputera.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegow niezbyt precyzyjna, czasem trzeba przesprzeglic zeby wlaczyc jedynke, daje poczucie delikatnej.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie sztywno zestrojone, na nierownosciach daje sie we znaki. Dobrze radzi sobie na zakretach. Uklad kierowniczy dobrze wspomagany, nie daje czucia tego co sie dzieje z samochodem. Promien skeretu rewelacyjny, inni moga tylko zazdroscic. Bardzo trwale zawieszenie. Wlasnie teraz przy przebiegu 130 tys km musze wymienic lozyska w tylnych kolach. Poza tym zadnych stukow i luzow. Hamulce sa dobrze wspomagane, ale bardzo slabo skuteczne. Przyczyna moga byc waskie opony.
Komfort
3,0
Widoczność
Widocznosc z przodu ograniczona przez slupki boczne. Przy skrecaniu trzeba sie wychyalc na boki zeby wszystko zobaczyc. Widocznosc do tylu zadowalajaca, duze lusterka. Swiatla bardzo dobrze oswietlaja droge. Dosc czesto przepalaja sie zarowki mijania.
4,0
Ergonomia
Wysoka pozycja za kierownica podnosi komfort jazdy, szyba daleko wysunieta do przodu. Tu na pewno nie zabraknie nikomu miejsca, mam poczucie ze jade wiekszym samochodem. Wracajac do szyby, puscila uszczelka i raz podczas duzej ulewy troche wody splywalo po wewnetrzenej stronie przy ok 60 tys km. Wlacznik swiatel w dzwigni od kierunkowskazu to zly pomysl. Zdarza sie ze przypadkim wylaczam swiatla. Wlacznik swiatel przeciwmglowych w tej samej dzwigni. Po dluzszym czasie nieuzywania, musialem go szukac. Powodzenia jak ktos chce go znalezc bez instrukcji. Reszta wlacznikow rozmieszczona bardzo czytelnie. Duza liczba schowkow. Przydaja sie schowki ktore mozna wykorzystac jako uchwyty na kubki. Bagaznik bardzo maly. Po rozlozeniu siedzen rowna podloga. Tylna pulka bardzo tandetna, nie trzyma sie miejsca. Nigdy nie udalo mi sie zdemontowac srodkowego pasa bezpieczenstwa, nawet po przejrzeniu instrukcji, choc to niby takie proste.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Jesli kupowac Yarisa, to na dlugie lata. Ja zaplacilem 43 tys zl za nowy samochod, a teraz po 3 latach stracilem 50 procent wartosci. W porownaniu z konkurencja jest za drogi. W seryjnym wyposazeniu dostepny w kolorze bialym i czerwonym. Inny kolor to doplata.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy przebiegu ok 115 tys km po pierwszym przekreceniu kluczyka nie odpalil. To byl pierwszy taki kaprys ktorego sie nie spodziewalem. Na szczescie nie marudzil juz przy drugiej prubie. Zadrzylo sie takze ze silnik zaczal pierdziec ok 60 tys km. Przyczyna byl poluzowany wydech. W tej chwili dzieje sie to samo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Yaris nigdy mnie nie zawiodl. Obsluga ogranicza sie do wymiany oleju, plynu i hamulcow.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 VVT-i 69KM 51kW
[l/100km]