Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris II Hatchback 5d

czuły Jacek, 14 lat temu
Silnik 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
3,00
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Zwrotność - kręci piruety niemal w miejscu. Bardzo dobre zachowanie na ośnieżonych gruntowych drogach. Inteligentne zachowanie ABS.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : fotel kierowcy, którego nie da się złożyć i przesunąć jednym ruchem.
2,0
Całokształt
Szaroś widzę, szarość. Nudne toczydło, pewnie długowieczne ale wytrzymałem z nim nerwowo jedynie 12 m-cy.
Wrażenia
2,0
Silnik
Auto wcale nie jest tak lekkie, jak wygląda - silniczek po prostu nie daje rady. Wyjście z dolnych obrotów trwa wieki, a jak się pomylisz i zaatakujesz skrzyżowanie/rondko z trójki to i dwa.
3,0
Skrzynia biegów
Zestopniowanie jest kiepskie (zazwyczaj pomijałem IV) ale mechanicznie wybacza wszystko.
3,0
Układ jezdny
Twarde, mało komfortowe zawieszenie - za to cudownie mały promień skrętu (mniejszy niż Smart) i niewiele większy niż w Toyocie iQ. W dużym mieście jest to cenna zaleta.
Komfort
3,0
Widoczność
Nawet opierając głowę o sufit nie zobaczysz przedniego obrysu - z tyłu nie ma w ogóle o czym gadać. Za to linia wzniosu bocznych drzwi jest na tyle niewielka, że da się zaparkować równolegle do sąsiada.
2,0
Ergonomia
Albo patrzysz do przodu na drogę albo na zegary na konsoli środkowej - wybór należy do ciebie. Jeśli chcesz zbadać temp. za oknem wystarczy sześc razy stuknąć raz po raz w klawisz TRIP. Gdy masz już tego dość, wystarczy jechać w kierunku przeciwnym do słońca, na wyświetlaczu nic nie widać i nie sytresuje cię ani prędkość ani niechyży motór.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sam jestemj zdziwiony - OK. Klimatyzacja dawała bez problemu radę w upały (czarne auto), zaś w srogą zimę 2009/2010 nigdy nie musiałem ustawiać ogrzewania na max.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wzroście 181 i tuszy 115 nie miałem problemów z opanowaniem stanowiska dowodzenia. Zajęcie miejsc na tylnej kanapie jest jednak w wersji dwudrzwiowej w zasadzie niemożliwe. Do tego \'idiotyczny\' fotel kierowcy, który trzeba odsuwać (w celu wpuszczenia do tyłu pasażera) używając czterech rąk! Mizerny bagażnik z \'gównianymi\' firaneczkami na rzepy.
3,0
Wyciszenie
Auto jest średnio głośne. Radia Maryja można słuchać nawet przy 150 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie za bardzo potrafię oszczędzać, po Warszawie wychodziło mi latem 6,5 zimą 7 - w trasie 4,4 do 4,8
2,0
Stosunek jakość/cena
Yarisa jest droższa od konkurencji, niewiele dając w zamian. Tandetne wnętrze z kiepskimi plastikami nie uzasadnia ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem usterek.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bardzo miękki lakier - można go zarysować paznokciem i zmatowić po paru myciach. Chropowate, bardzo podatne na zarysowania, tandetne plastiki - być może najsłabszy punkt Yarisy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 VVT-i 69KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Yaris II Hatchback 5d