Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Yaris II Hatchback 5d

yrdn, 15 lat temu
Silnik 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 121 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Przestrzeń dla pasażerów. Nie mam elektrycznych szyb w swojej wersji i za każdym razem gdy chce otworzyć okno pasażera mam z tym duży problem, bo nie dosięgam :) podobnie jak pasażer nie domknie drzwi a ja to muszę zrobić za niego z miejsca kierowcy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : centralny zamek, żarówki w światłach tył i przód
Zawieszenie : skrzeczące, gumowe elementy przedniego zawieszenia przy mocowaniach amortyzatorów przednich - nieprzyjemne dla ucha :)
4,0
Całokształt
Auto bardzo fajne, funkcjonalne, z tym silnikiem do miasta, na dojazdy do pracy lub jako drugie auto.
Wrażenia
3,0
Silnik
Zasadniczo, czego można oczekiwać od jednostki 3-cylindrowej, o pojemności 1.0L tylko tyle, że jeździ. Jak na samochód o masie 1 tony radzi sobie wystarczająco. Jeździłem dwoma egzemplarzami i elastyczność różni się na korzyść auta jeżdżącego w długich trasach, a ogólniejest taka sobie, wiadomo... niski moment.
4,0
Skrzynia biegów
Żadnych zastrzeżeń. Biegi wpadają bardzo precyzyjnie we właściwe miejsca. Drążek zmiany biegów w gumowym zabezpieczeniu trwały do obecnego przebiegu - zakończenie/kulka nieco ruchliwa ale to pewnie wynika z mojej nerwowości - odkręcam i przykręcam co pół obrotu, zwykle na światłach :) Z lenistwa opanowałem zmianę biegów w skrzyni manualnej bez używania sprzęgła co pozwala na określenie płynności i precyzyjności działania mechanizmu (skrzynia/sprzęgło/silnik) i w Yarisie odbywa się to bardzo płynnie. Przy bierzącym przebiegu działa tak samo płynnie i precyzyjnie - nie szarpie nawet przy zmianie bez sprzęgła.
4,0
Układ jezdny
14 calowe felgi z seryjnymi oponami funkcjonują właściwie przy prędkościach określonych w kodeksie drogowym. Myślę, że nieco szersze opony i nawet o cal większe felgi podniosły by ocenę do 5. Przy prędkości +140 zachowuje się niestabilnie. Na ogromną pochwałę zasługuje układ kierowniczy, który pozwala na zawracanie na wąskich przejazdach bez potrzeby wielokrotnego podjeżdżania do przodu i do tyłu czy tzw. \"zawracania na trzy\" Dla Yarisy jest to raczej zawracanie na raz ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Krótka \"maska\", duża szyba przednia i boczne, spore lusterka, świetliki w drzwiach przy słupkach - wszystko to sprawia, że widocznośc w Yarisie jest świetna. W mojej wersji fotel nie ma regulacji wysokości, ale wszystko widzę bardzo dobrze (wys. 186cm)
4,0
Ergonomia
Bez zasrzeżeń. Pokrętła zintegrowane z przyciskami i włącznikami. Regulacjia nawiewu ustawiona w trzech funiastych pokrętłach, z których każde jest dwuczynnikowe kierunek wlotu powietrza/siła nawiewu, temperatura/obieg zamk.otwarty + włącznik klimy i takie tam. Ciekawe i z razem funkjconalne są digitalne zegary. Umieszczone na środku konsoli zwolniły miejsce na dodatkowy schowek za kierownicą :) Bardzo fajne rozwiązanie. Samych schowków bardzo dużo - naliczyłem 7 w tym trzy duże.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima funkcjonuje na zasadzie włączona/wyłączona, temperatura zimą podnosi się szybko. Ciekawy jest fakt, że przy średnio otwartym oknie bardzo wieje po nogach. Nie doświadczałem tego w innych samochodach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca dla pasażerów na przednich fotelach. Mam 186cm wzrostu i moge jeszcze sporo cofnąć fotel. Sporo miejsca nad głowami. Komfortowo z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Słychać \"pierdzioszka\" - tłumik 3cylidnrowego auta. Nie jest to nieznośne, ale caly czas pamiętamy o tym, że jedziemy samochodem :) Pędkości rzędu +120 nie są przyjemne dla ucha. Żeby muzyka była odpowiednio słyszana/zrozumiana na 60stopniowej skali radia musiałem ustawić 35-40
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na autostradzie przy 150km/h komputer pokazywał spalanie rzędu 13l, przy pedale głęboko wciśniętym w podłogę. Normalna jazda bez wyciskania silnika pozwala na oszczędną jazdę przy czeym odpalaniu w warunkach mieszanych z przewagą miasta w granicach 6l Dziadkowa jazda na długiej trasie, przy zastosowaniu technik oszędzających zużycie paliwa pozwalała zejść poniżej 4l/100km i czasem na jednym baku udawało mi się zrobić 750km
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu japończyka stosunkowo wysoka, serwis stosunkowo drogi, za to auto solidne, wykwalifikowany serwis daje radę i suma sumarum wszyscy są zadowoleni.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szwaknkował centralny zamek, głównie drzwi pasażera (wersja 3d) Nie jest to usterką a bardziej charakterystyką silnika 3cyl. że potrafi zafalować obrotami, ale za każdym razem stabilizuje się.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 3 lata użytkowania i przebiegu 120.000km nie zostałem unieruchomiony.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 VVT-i 69KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Yaris II Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Średni koszt przejechania 100 km
18,00 zł
6,1
l/100km
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Yaris II Hatchback 5d