Przeniesienie napędu
: sprzęgło i łożyska po 110tyś (nie wiem czy to jest normalne)
4,0
Całokształt
Silnik 1.4D w tym aucie bardziej by mnie zadowolił. 1.0 mimo zmiennych faz rozrządu to jednak za mało. Jeżeli dojdzie do tego obciążenie klimatyzacją to auto staje staje sie strasznie podatne na wibracje, głośnie. Silnik oszczędny, ale raczej dla emerytów, ale czego oczekiwać z tak małej pojemności.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik, przydałby się większy. W moim egzemplarzu na biegu jałowym przy obrotach 0.8tyś pojawiają się straszne drgania, których serwis toyoty nie potrafi usunąć. Przy włączonej klimatyzacji sytuacja się pogarsza. Silnik raczej nie daje żadnej satysfakcji z jazdy. Krótko mówiąc muł. Niezawodny to fakt. Zero problemów jak narazie (za wyjątkiem tych drgań), ale moze to przez te 3 cylindy kultura pracy pozostawia wiele do zyczenia.
3,0
Skrzynia biegów
Spodziewałem się czegoś lepszego. Biegi (szczególnie 1 i 2 bieg) częst wchodzą ze zgrzytem pomimo sprzęgła w podłodze.
5,0
Układ jezdny
Po założeniu opon 185/65 R14 wspaniale (wcześniej 175), auto ciężko \"wyprowadzic\" z równowagi. Często wchodzę w szybkie zakręty czy też łuki grubo ponad 100 i czuję się naprawdę pewnie. Najpęwniejszy punkt Yarisa.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko widać oprócz maski :), ale z czasem \"czuję\" się wszystkie odległości.
5,0
Ergonomia
Ogroma ilość schowków w kokpicie. Idealna dla przedstawicieli handlowych, wszystko ma swoje miejsce. Regulowana kolumna kierownicy, najważniejsze przyciski pod ręką. Wyświetlacz hmmmm? Mi ten elektroniczny wymysł nie przeszkadza. Nawet go polubiłem. Komputer pokładowy mówi nam o spalaniu, ile mozemy przejechac, temperatura itd... fajna sprawa
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa. A/C pomaga w odparowaniu szyb. Ogólnie nie mam większych zastrzeżeń.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacyjny pomysł z tylną kanapą, która ma wiele możliwości regulacji, łacznie z powiększaniem bagażnika. Z przodu wystarczająca ilość miejsca. z tyłu 2 osoby do 180cm siedzą w miare komfortowo.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre. Silnik 1000cm3 musi być głośny powyżej 4 tys obrotów i z tym już nic nie poradzimy....
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę raczej dynamicznie. Nie oszczędzam auta. Mimo to spalanie nie przekracza w mieście 7.5 litra.
4,0
Stosunek jakość/cena
Materiały dobrze spasowane, nic nie trzeszczy, łątwe w pielęgnacji. Wszystko na swoim miejscu. Prawie niezawodny:)
Dobre auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak usterek
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 110tyś łożyska w skrzy biegów 2tyś. Sprzęgło kompletne 2 tyś zł. Ogólnie nie polecam serwisów Toyoty, zdzierają pieniądze i często trudno im wykrć usterkę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 VVT-i 69KM 51kW
[l/100km]