Przeniesienie napędu
: Przyjemne, dynamiczne prowadzenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Wadliwe sprzęgło
3,0
Całokształt
Dobre i ekonomiczne auto. Niskie zużycie paliwa to największy plus tego samochodu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik pracuje cicho podczas jazdy miejskiej. Niestety wystarczy pojechać gdzieś dalej i już robi się głośno w kabinie... chyba że będziemy się trzymali niskich obrotów, wtedy jest bardzo przyjemnie i hałas nie jest uciążliwy.
2,0
Skrzynia biegów
Biegi notorycznie haczą - każdy bez wyjątku. Najbardziej wsteczny, jedynka i dwójka.
3,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się bardzo dobrze. Jest zwrotny i lekko operuje się kierownicą. Jednak zawieszenie daje się we znaki na nierównościach. Gdyby nie to dałbym 4 gwiazdki.
3,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu.
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem nie da rady wytrzymać w środku - nawiew nie daje rady przy upałach. Zimą jest okej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dużo miejsca. Z tyły średnio, ale w takim samochodzie nie można tego wymagać.
3,0
Wyciszenie
Jest naprawdę cicho... ale tylko na niskich obrotach i przy niedużych prędkościach. Jazda po ekspresówkach czy autostradach to męka - chyba że trzymamy się niskich obrotów i jedziemy jak dziadek.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie zużycie paliwa, co tu dużo mówić.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W tym samochodzie notorycznie coś się dzieje... Miałem przyjemność użytkować yarisa jako auto firmowe i ciągle było coś. Albo jakieś stuki z zawieszenia, albo korozja na przewodach hamulcowych, albo wyciek oleju, albo zacinający się zamek bagażnika...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgło w tym aucie to nieporozumienie. Bardzo szybko się zużywa. Niby auto miejskie, ale pod tym względem nie nadaje się do miejskiej jazdy - częsta zmiana biegów = szybkie zużycie sprzęgła.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 VVT-i 69KM 51kW
[l/100km]