Układ elektryczny
: Włącza się co jakiś czas CHECK ENGINE i nikt nie potrafi tego naprawić
5,0
Całokształt
Poza kilkoma szczegółami auto idealne. jesli chodzi o skrzypienie tego i owego... no cóż, jeżeli np. zawiasy projektowane są do pracy w poziomie a przy stanie naszych dróg pracują równiez w pionie z czasem muszą zacząć skrzypieć itp. To nie jest limuzyna!!!
Wrażenia
4,0
Silnik
Bezproblemowy, bardzo elastyczny silniczek z małym wyjątkiem. Od dwóch lat co jakiś czas (np. trzy razy na odcinku 10km, innym razem raz na pół roku) włącza się CHECK ENGINE (przy predkościach do 70km/h) a co za tym idzie auto przechodzi w stan awaryjny, musimy się zatrzymać i odczekać 2 minuty, następnie jedzie normalnie. Niestety nikt nie może nam pomóc z tym problemem (żadnych problemow na kompie nie wykazało). Przeczytałem gdzieś na necie (babciny sposób) aby przeczyści bezpieczniki, po wykonaniu tej czynności CHECK włącza się bardzo rzadko.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem lekko jakby lewarek haczył się o coś podczas wbijania któregoś z biegów.
5,0
Układ jezdny
Problemów brak, chociaż z męskiego punktu widzenia wspomaganie mogłoby być mniejsze, dla kobiet idealne.
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka boczne są duże więc z widocznością do tyłu nie ma poroblemów, do przodu, w lewo i prawo również jest OKI, problem jest podczas pokonywania zakrętów bo w miarę szerokie słupki boczne przedniej szyby skutecznie blokują pewne pole widzenia.
5,0
Ergonomia
Jak na rocznik 2002 i auto miejskie jest bardzo dobrze, wsytstkie przełączniki są pod reką, mały bagażnik można powiększyć przesuwną tylnią kanapą, schowki są tu i ówdzie, w sumie przydałby się większy \"otwór\" do wsiadania z tyłu (dla dorosłego) :)))
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja... może być, trzeba pamietać o czyszczeniu filtra powietrza kabinowego (w tym celu należy wyciągnąć schowek pod poduszką pasażera, za nią jest szuflada z filtrem), zamiast oryginału można użyć fizeliny do okapów. Ogrzewanie... z racji że to diesel na ciepłe powietrze poczekamy nieco dłużej, jest to spowodowane wyższą sprawnością cieplną silnika czyli mówiąc prosto mamy wiecej mocy a mniej ciepłego powietrza (na początku bo później silnik rozgrzewa się i jest OK). Latem przydałaby sie klimatyzacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 178cm i nie narzekam na brak miejsca siedząc z przodu i z tyłu. Tył samochodu nie \"opada\" więc na głowy jest miejsce :))) tylna kanapa jest prawie pionowa przez co komfort na długich trasach nie jest zbyt wysoki , z przodu brakuje mi jedynie regulacji lędźwiowej.
4,0
Wyciszenie
No cóż... na trasie do 130km/h jest dobrze, ale powyżej szum a może ryk opływającego duże lusterka powietrza jest znaczny. Jeśli chodzi o odgłos silnika: latem nie ma znaczenia, zimą zanim się rozgrzeje trochę go słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj bezapelacyjnie MAX pod każdym względem.
Spalanie:
* w mieście 5 l/100km,
* na trasie Częstochowa-Kołobrzeg-Czestochowa: 2 dorosłe osoby + 100kg babcia w jedną stronę + załadowany bagażnik 3,8 l/100km!!!!! Bez babci byłoby jeszcze mniej :)))
* zimą należy doliczyć do powyższych wartości około 0,5 litra więcej paliwa ze względu na automatyczne ssanie,
Przeglądy i wymiany oleju są robione zgodnie z planem (oczywiście nie w ASO Toyota), olej pełny syntetyk 0w40, paliwo Shell V-Power.
Filtr powietrza do silnika... do diesla nie mogłem znaleźć zamiennika więc co jakiś czas trzeba wydać te 50zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie żałuję ani grosza wydanego na Yarisa!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepaliła się żaróweczka podświetlająca panel przy regulacji nawiewu itp, koszt żarówki 2zł, wymiana w ASO 50zł!!! Przepalona żarówka świateł postojowych, mały koszt i samodzielna wymiana.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
A teraz HIT, przez 7 lat użytkowania, a muszę zaznaczyć że jest to oryginalny japończyk, awarii uległo jedynie łożysko alternatora!!! Przez ten okres eksploatacja polega jedynie na uzupełnianiu płynów i wymianie części które zużywają się w sposób naturalny (klocki, tarcze itp).
Nadmienię że wymieniona została przednia szyba (również poza ASO) gdyż trafił w nią kamień wystrzelony spod ciężarówki, w dupkę auta wjechał pewien pan, ale wszystko zrobione w sposób bezgotówkowy w ASO, polecam, pełna wygoda, oddajesz uszkodzony, wyjeżdżasz \"nowym\" i nic Cię więcej nie interesuje.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 DI 75KM 55kW
[l/100km]