Doskonałe auto.Polecam każdemu kto lubi dynamiczną,sportową jazdę i ceni sobie świetne właściwości jezdne oraz bezawaryjność
Wrażenia
5,0
Silnik
To jedna z najmocniejszych stron tego auta.Niby tylko 106km,ale trzeba nadmienić,że auto waży mniej niż tonę.Chętnie wkręca się na obroty.Dynamika wystarczająca w całym zakresie.Można zaskoczyć ze świateł większość kierowców.Dane katalogowe przyspieszenia 9,0 do 100 są zawyżone.Można spokojnie urwać z tego czasu,wszystkie te yarisy tak mają-sprawdzałem ze znajomymi.
5,0
Skrzynia biegów
Świetna skrzynia.Trzeba się przyzwyczaić do dwójki bo wchodzi tak pod kątem,ale to kwestia przestawienia i tyle.Porównując do poprzedniego auta clio sport to yarisek jest ultraprecyzyjny jeżeli chodzi o zmianę biegów.Krótkie zestopniowanie powoduje, że ze świateł objeżdżamy dużo mocniejsze auta,ale niestety powyżej 120km/h jest głośno.
5,0
Układ jezdny
Jeszcze raz muszę użyć tego słowa-świetny.Bezpośredni,precyzyjny,daje duużo frajdy.Startowałem tym autem w kilku rallysprintach i dawałem sobie rady z autami które były przystosowane do takich imprez.Yarisek świetnie się prowadzi.W zimie też mega zabawa mimo,że fwd.Nie jest nadmiernie twarde na dziurach.Idealne.
Komfort
4,0
Widoczność
Wyciszenie jak to w japończykach-można byłoby lepiej tyle,że wtedy auto nie ważyłoby tak mało.Powyżej 120km.h głośno jak już pisałem.Poza tym miejsca w środku naprawdę dużo jak na takie auto.Zarówno na przednich jak i tylnych siedzeniach.Mam 189cm wzrostu i nie miałem problemu z dobraniem pozycji.Fotel kierowcy mógłby być jedynie nieco niżej.
4,0
Ergonomia
Jak to w japończykach-wszystko pod ręką.Bez fajerwerków,ale ergonomia jest na bardzo dobrym poziomie.Jedynie wyświetlacz który jest na środku-to wymaga przyzwyczajenia,ale z racji tego,że w tych wersjach jest analogowy to nie ma problemu z czytelnością.Schowków również sporo jak to w yarisach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa super,szybko nagrzewa i chłodzi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak już wyżej pisałem jak na takie małe auto super.
3,0
Wyciszenie
Najsłabszy punkt auta,ale jest to sportowiec więc tak chyba musi być.Seryjny wydech tte fajnie basowo pomrukuje. Taki plus tego;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest śmiesznie małe w porównaniu do clio sport.Średnio 70% miasto 30% trasa z ciężką nogą w zimie zamykam się w 7,6 a w lecie 6,8.Na trasie jadąc 100km/h można zejść do 5 litrów. Można mieć średnie spokojnie niższe niż podałem,ale jeżdżę dynamicznie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Autko na rynku nie jest tanie,ale to jest japońska stara sprawdzona konstrukcja stąd troszkę wyższa cena.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mój egzemplarz ma przejechane 200.000km i zero awarii.Wcześniej miał go przez 4 lata mój znajomy i również ZERO awarii i usterek.Przede wszystkim te auta były produkowane 100% w Japonii.Wcześniej jeździłem clio sportem i zawsze ta ostrzejsza jazda była niepokojąca czy aby się coś nie posypie.Tutaj wsiadasz,zapalasz i ciśniesz.Zero stresu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 150KM 110kW
[l/100km]