Yaris ts, nazywany miejskim gokartem, to prawdziwy pocisk małego kalibru. Sprawdza się zarówno na krętych lokalnych drogach jak i w ruchu miejskim. Jest szybki, zwinny i bardzo dobrze trzyma się drogi. Niestety promień skrętu ma jak Dar Pomorza, co daje sie odczuć na parkingu. Na trasie wypada troche gorzej ale tylko z powodu pozycji za kierownicą- siedzi sie jak na krześle i jest mało miejsca, wiec 5godzin za kołkiem to już dla mnie męka. Jestem w posiadaniu dwóch egzemplaży Yaris ts 5d i Yaris verso 1.5, wszystkie z 2005 roku i każdy oceniam mechanicznie na 4,9/5. Nie zawiodły mnie ani razu, a wbrew obiegowym opiniom, że japończyki gniją, na moim nie ma śladu rudej (poza verso ale ten akurat ma ciężki żywot).
Wrażenia
5,0
Silnik
Żadnych zastrzeżeń. Jak sie rozgrzeje to na jałowym biegu go nie słychać. Co 10000km zmieniam filtr i olej i nic poza tym. Jak na 200000 przebiegu, to chodzi jak nowy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma dwa mankamenty. Pierwszy, to brak 6 biegu, co nie jest problemem póki nie wyjedziemy w trasę. Drugi, to synchronizacja biegów. Ciężko jest wbić bieg szybkim ruchem po przekątnej, z 2/3 lub 4/5. Często kończy sie to daniem skrzyni po zębach.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie bez zastrzeżeń. Nic nie stuka, nic nie puka.
Komfort
4,0
Widoczność
Niska przednia szyba troche utrudnia widoczność, gdy stoisz pierwszy na światłach.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i z wygodnym dostępem. Nawet wyświetlacz umiejscowiony centralnie uznałem ostatecznie za świetny pomysł, choć przyzwyczajenie sie zajęło mi ponad pół roku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima daje radę do 35 stopni, na szczęście rzadko jest cieplej. Ogrzewanie zaczyna działać dość szybko. Po 3 min od uruchomienia silnika, w aucie robi sie gorąco.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli masz więcej niż 180cm wzrostu, to bedzie ci raczej niewygodnie. Kanapa z tylu ma regulację i mozna ją odsunąć zwiększając miejsce na nogi dla pasażerów kosztem miejsca w bagażniku. 4 dorosłe osoby pojadą, ale raczej bez komfortu.
3,0
Wyciszenie
Samo auto jest dość ciche jednak gdy silnik przekracza 3500 obr/min zaczyna byc głośno, a powyżej 5000 trzeba do siebie krzyczeć.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Żadnych napraw, tylko wymiany eksploatacyjne, hamulce, filtry, oleje itp. Koszty czesci tez niewielkie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kosztuje więcej niż konkurencyjne modele, ale jest niezawodny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 106KM 78kW
[l/100km]