Silnik
: Poczciwy wolnossący twór, zamyka budzik, nie je oleju i nie pije za dużo benzyny. Lubię go.
4,0
Całokształt
Witam zainteresowanych tematem. Całokształt auta oceniam na 4+ w tutejszej skali. Baardzo duży plus i na prawdę przez chwilę wahałem się nad oceną "doskonale" ale doskonałych aut przecież nie ma :)
Yaris TS to na pewno wierny towarzysz, nie ma problemów z elektroniką lub mechaniką, serwisowany odpowiednio odpłaci się bezusterkowością. Ceny części nie porażają a właściwości jezdne TS (Toyota Sport) zadowolą kierowców z sportowym zacięciem w budżecie do ok. 13 000 zł za przyzwoite egzemplarze (stan na 11.2016) Polecam poszukać aut przed 2003 (produkcję przeniesiono wtedy do Francji z Japonii)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to najmocniejszy atut tego niepozornego samochodu. 106 KM przy tonie masy daje przyjemne przełożenie na drogę. Prosta budowa, łańcuch rozrządu, z którym nie ma problemów, bardzo przyjemne spalanie w cyklu mieszanym (~7 litrów przy jeździe trochę powyżej przepisów, 50% miasto i 50% trasa) to jego zalety przy osiągach rzędu 0 - 100 km/h w 8.6s. Brakuje co prawda paru nm na trasie ale przypominam, że jest to auto miejskie z niewielkim promieniem skrętu i bez turbo. Przy przebiegu PRAWDZIWYM ok 200.000 km nie zużywa oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Przyjemny układ, biegi przyjemnie wskakują na miejsce przy mocniejszej jeździe. Tradycyjnie u JPN raz na jakiś czas problem ze wrzuceniem wstecznego. Skrzynia 5 biegowa.
4,0
Układ jezdny
Belka skrętna, brak ESP. Typowy GOKART. 200.000 km na jednej belce i bez konieczności ingerencji. Przyzwoite hamulce.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność typowa dla auta miejskiego, tylna szyba niemal na "prosto" kończy się z zderzakiem więc łatwo można opanować parkowanie tyłem.
4,0
Ergonomia
Mnóstwo schowków, łącznie 3 cupholdery, świetna tylna kanapa z możliwością przesuwania w przód lub tył. Wszystko pod ręką jak w każdym aucie z Japońskim rodowodem z tamtych lat. Brak podłokietnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi tak jak trzeba, nie ma problemu z zaparowanymi szybami.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie auta wszystko jest w normie, przy maksymalnie odsuniętej tylnej kanapie bagażnik jest symboliczny ale jak często jeździ się takim autem w 4 osoby z bagażem?
3,0
Wyciszenie
Auto powyżej 100 km/h jest głośne, nie jest to zdecydowanie auto na długie trasy ale da się przeżyć przy przepisowej jeździe. Gdyby było lepiej wyciszone to ważyłoby więcej a nie to jest tu priorytetem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy przepisowej jeździe na trasie auto pali 6 litrów. Przy nieprzepisowej dochodzi do 10. Miasto to spalanie rzędu 7-8 litrów w zależności od miasta oczywiście. Na 1 baku (40 litrów) robię 600 km a nie jestem zawalidrogą. Uśredniając jest to ok. 7 litrów na 100 km. Ceny części są w normie, dużo części pasuje z wersji 1.3 więc nie jest to jakiś specjalny wydatek. Auto często lata "do odcięcia" i jeszcze nigdy nie "spuchło" :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie jest tanie ale nie bierze się to znikąd. Kosztuje więcej niż niemiecko/francuska konkurencja bo jest po prostu od nich lepsze. Coraz ciężej o zdrowy egzemplarz stąd ceny w u niemca potrafią osiągnąć pułap 3500 euro za nastoletnie miejskie auto. Gdyby tylko lepiej opierało się korozji byłoby DOSKONALE.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 106KM 78kW
[l/100km]