Świetny mały samochód do miasta i nie tylko a dociśnięty pokazuje pazur.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w tym aucie to niezawodny majstersztyk. Traktuję go bez litości i przez 2 lata zero usterek, absolutnie nic się nie zepsuło. Elastyczność zaskakuje ale to też zasługa niskiej masy własnej auta. Na 4 biegu można spokojnie jechać 40 i 140 km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia skrzyni biegów sprawiają że auto ochoczo przyspiesza, przydałby się szósty bieg na trasę bo w kabinie robi się dość głośno po przekroczeniu 120 km/h
5,0
Układ jezdny
Rewelacja nie ma się do czego przyczepić auto jedzie jak po szynach po równym asfalcie i nie lubi nierówności. Mimo wysokiego nadwozia naprawdę trudno go wyprowadzić z równowagi. Do bezstresowego pokonywania zakrętów z dużą prędkością potrzebne są jednak porządne opony premium.
Komfort
3,0
Widoczność
komfort nie jest mocną stroną ts`a krótki rozstaw osi i twarde zawieszenie nie nadają się na długie trasy w kapeluszu.
4,0
Ergonomia
Wszystko co potrzebne jest w zasięgu ręki, deska rozdzielcza jest prosta i poukładana bez zbędnych przełączników, trochę słaba jest za to regulacja kierownicy niektórzy mogą mieć problem z idealnym ustawieniem koła kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie super sprawne błyskawicznie nagrzewa całe auto w środku, klima trochę słabsza niż grzanie ale daje radę tylko trzeba o nią zadbać
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu całkiem nieźle, auto jest dość szerokie i wysokie więc nad głową też miejsca sporo. Co innego z tyłu tutaj wystarczająco miejsca jest tylko dla dwójki dzieci. Z tyłu to bardziej ławeczka niż kanapa.
3,0
Wyciszenie
Nie ma co się tu rozwodzić wyciszenie jest na raczej słabym poziomie nie polecam długich eskapad z większymi prędkościami może być uciążliwie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza wymianami części eksploatacyjnych i płynów jedynym wydatkiem jest koszt paliwa i OC Auto jest absolutnie bezawaryjne nawet żarówki mam te same z którymi go kupiłem 2 lata temu! Ale Made in Japan mówi samo za siebie. Kolejna generacja Yarisa TS była produkowana już we Francji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Yaris TS dobrze trzyma watrość za piętnastoletnie auto trzeba zapłacić około 10-12 tys zł a to sporo jak za taki segment. Ale jakość auta i jedo zachowanie na drodze wynagradza ten wydatek.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna drobna usterka przez 2 lata intensywnej eksploatacji to rozwarstwiona guma pióra wycieraczki tylnej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ABSOLUTNIE BRAK!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 106KM 78kW
[l/100km]